انتخابات در ۹۹ روستای شهرستان درمیان برگزار می شود

بخشی گفت: ۹۹ روستای شهرستان درمیان واجد شرایط برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراها هستند.

«حسینعلی بخشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه 99 روستای سربیشه واجد شرایط تشکیل شورا هستند، از ثبت نام ۶۳ نفر از داوطلبان انتخابات‌ شوراهای اسلامی روستا در بخش های سه گانه شهرستان تاکنون خبر داد.

 

فرماندار درمیان گفت: تاکنون (پایان دومین روز ثبت نام) ۱۶ نفر از داوطلبان در بخش قهستان، ۱۸ نفر در بخش گزیک و ۲۹ نفر در بخش مرکزی شهرستان ثبت نام کردند.

 

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمين دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه  ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه سه روش ثبت نام به صورت غیرحضوری و یک روش نام‌نویسی با مراجعه حضوری به بخشداری های سطح شهرستان انجام خواهد شد، تأکید کرد: با توجه به پیک چهارم شیوع ویروس کرونا، داوطلبان استفاده از روش‌های غیرحضوری را در اولویت قرار دهند.

 

فرماندار درمیان یادآورشد: در ۹۹ روستای شهرستان درمیان  شامل ۱۷ روستا در بخش گزیک، ۴۴ روستا در بخش قهستان و ۳۸ روستا در بخش مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار می شود.

 

بخشی يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي ايران را ايجاد شوراهاي اسلامي دانست و گفت: شوراها از مظاهر دموكراسي و حاكميت مردم به شمار مي رود و هدف از تشكيل اين شوراها شركت دادن مردم در اداره امور است.

 

به گفته وی با احساس مسئولیت و شرکت افراد دارای شرایط در انتخابات شوراهای اسلامی در روستا ها زمینه بحث و گفتگو در سطح محلي و ملي فراهم می شود.

 

فرماندار درمیان افزود: با ایجاد شوراها مسائل و مشكلات اجتماعي به روشنی، بدون غرض و با ديدي انتقادي مطرح و براي آنها راه حل هاي مناسب و سازنده پيدا و روابط سالم و مردمي جايگزين روابط شخصي و بروكراسي پيچيده و استبدادي می گردد.

 

بخشی از تمامی افراد واجد شرایط به خصوص معتمدین جامعه روستاییان و عشایر، افراد توانمند، با انگیزه، متعهد، مسئولیت‌پذیر، جوانان با انگیزه و تحصیلکرده دعوت کرد تا با ورود به عرصه رقابت برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا نام‌نویسی کنند.

 

 

 

کد خبر 1043702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha