برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح در گیلان تهیه و تدوین می‌شود

مرادی از تهیه و تدوین برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح در گیلان خبر داد و گفت: از دستگاه‌های متولی در این زمینه انتظار داریم هر چه سریع‌تر برای تدوین این برنامه مشارکت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی داشتن یک بانک اطلاعاتی جامع از امکانات بسیار مثمرثمر بوده و ضروری است اظهار کرد: از جمله اموری که از ابتدای شروع مسئولیتم در مدیریت بحران توجه خاصی به آن داشتم تحقق همین هدف بوده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام اینکه برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح در گیلان تهیه و تدوین می‌شود افزود: از دستگاه‌های متولی و مسئول در این زمینه انتظار داریم هر چه سریع‌تر برای تدوین این برنامه مشارکت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مرادی شرایط موجود در بانک اطلاعاتی، امکانات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی، بارش برف، سیلاب‌ها و نظایر آن در گیلان را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر برنامه خوب و مشخصی در جهت آمادگی و مقابله با انواع بحران‌ها در سطح استان داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان استانی کشاورزی بوده و تامین منابع آبی مورد نیاز برای زراعت برنج در آن از اهمیت بالایی برخوردار است یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته مشارکت و همکاری خوبی بین جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای گیلان برقرار بود و به همین دلیل شاهد تنش آبی در استان نبودیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در بحث تنش آبی در استان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی شاهد سالی خوب در زمینه تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در سطح گیلان باشیم.

 

مرادی مؤلفه‌هایی مانند نحوه آبیاری مزارع و الگوی کشت را در بحث استفاده بهینه از آب مورد تاکید قرار داد و با بیان این نکته که توزیع منابع آبی در سال جدید باید با در نظر گرفتن شرایط آبی در استان انجام شود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مشکلات تنش آبی احتمالی را رصد کرده و از بروز آن در استان گیلان جلوگیری به عمل آوریم.

کد خبر 1043708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha