طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی آغاز شد

با توجه به افزایش تقاضا برای انواع مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه این ماه، جهت تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان از امروز شنبه (۲۱ فروردین) در خراسان جنوبی آ‌غاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای انواع مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، خرما و شیرینی های مرسوم (زولبیا و بامیه) در آستانه ماه مبارک رمضان طرح نظارتی ویژه این ماه، جهت تشدید نظارت بر بازار وبرخورد با متخلفان از امروز (۲۱ فروردین) در استان آغاز شد.

 

علی تهوری افزود: این طرح با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی-توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه های نظارتی تا 25 اردیبهشت ادامه می یابد.

 

وی با اشاره به تشدید بازرسی ها در این ایام تاکید کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی و صیانت از حقوق مصرف کنندگان با رویکرد پیشگیرانه به دنبال پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرتقاضای این ماه، بازرسی ها تشدید خواهد شد.

 

تهوری با تاکید بر ضرورت همکاری همه صنوف با بازرسان در اجرای این طرح اظهار داشت: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها و صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح است که همه صنوف باید آن را رعایت کنند.

 

وی افزود: این طرح با حضور 32 تیم بازرسی وهمکاری ناظران افتخاری در خراسان جنوبی برگزار و بازار به صورت ویژه رصد می شود.

 

تهوری خاطر نشان کرد: ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز همزمان با اجرای این طرح شبانه‌روزی فعال است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت های خود را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1043745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha