هنر انقلاب اسلامی باید پیروزی‌ های ملت غیور ایران اسلامی را روایت کند

سهرابی گفت: هنر انقلاب اسلامی باید دقیق و درست باشد و زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند و از شکل تجملات خارج بوده و پیروزی‌ های ملت غیور ایران اسلامی را روایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 18 فروردین) با تبریک هفته «هنر انقلاب اسلامی» به خبرنگاران گفت: زبان هنر یکی از رساترین و قوی‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها و به وجود آمدن تمدن هاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب اسلامی باید ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.

وی اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی، برگرفته از حکمت اسلامی است و آمیختگی همگونی با عقلانیت و معنویت دارد و این هنر باید معارف الهی را منتشر کند.

سهرابی تاکید کرد: هنر انقلاب اسلامی باید دقیق و درست باشد و زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند و از شکل تجملات خارج بوده و پیروزی‌های ملت غیور ایران اسلامی را روایت کند.

وی با اشاره به ۲۰ فروردین به عنوان ساگر شهادت شهید «سید مرتضی آوینی» گفت: این شهید بزرگوار راوی با صفای «روایت فتح» و سردبیر مجله ادبی و هنری «سوره» بود و تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد.

سهرابی عنوان کرد: به همین دلیل 20 فروردین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است و این روز را به تمامی خانواده‌های شهدا و هنرمندان شهیدپرور استان ادب پرور فارس تبریک می گوییم.

کد خبر 1043749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha