هلال ماه مبارک رمضان، امسال بحرانی است/ستاداستهلال استان کرمان از دوشنبه آینده رصد را آغاز می کند

دکتر فاطمی گفت: پس از مشورت گیری از اداره کل هواشناسی استان، از عصر دوشنبه دوربین های دوچشمی و تلسکوپ ردیاب را در نقاط مناسب مستقر و به رصد هلال ماه مبارک رمضان خواهیم پرداخت.

دکتر سیدجلیل فاطمی،در حاشیه دیدار رییس و اعضای ستاد استهلال استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که چهارشنبه(۱۸ فروردین) به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان مطالبی بیان کرد.

 

 

مسئول گروه علمی ستاداستهلال استان کرمان با اشاره به اینکه در این دیدار گزارشی از وضعیت رصد هلال ماه در استان به امام جمعه کرمان ارائه شد؛ افزود: تأکید نماینده ولی فقیه در استان این بود که علاوه بر علمی بودن موضوع استهلال؛ رؤیت هلال ماه از جهات مختلف حائز اهمیت است.

 

 

وی افزود: تیم استهلال استان کرمان متشکل از قریب ۱۰ نفر است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و در مواقعی نتایج رصد آن، رکورد رؤیت هلال ماه را در کشور شکسته است.

 

 

دکتر فاطمی در خصوص هلال ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هلال ماه، امسال بحرانی و نیازمند تجهیزات قوی است؛ اظهار کرد: از تجهیزات سپاه و نیروی انتظامی برای این رصد حساس استفاده می کنیم.

 

 

وی ادامه داد: پس از مشورت گیری از اداره کل هواشناسی استان، از عصر دوشنبه دوربین های دوچشمی قوی و تلسکوپ ردیاب را در نقاط مناسب مستقر و به رصد هلال ماه مبارک رمضان خواهیم پرداخت.

 

 

مسئول گروه علمی ستاداستهلال استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه این هلال بحرانی است لذا تاریخ دقیق شروع ماه مبارک رمضان از الان قابل پیش بینی نیست.

 

 

گفتنی است، در این دیدار که حجت الاسلام سید محمد جعفری، رئیس ستاد استهلال استان و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به همراه اعضای گروه های ستاد استهلال استان حضور داشتند؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام کرمان از جدیت کار ستاد استهلال استان قدردانی کرد.

کد خبر 1043800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha