شناسایی هنرمندان متعهد در سراسر استان فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی

میكائیلی گفت: شناسایی و كشف هنرمندان متعهد در سراسر استان فارس و استفاده از این هنرمندان از اهداف برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید میكائیلی»، امروز (چهارشنبه 18 فروردین) در مراسم افتتاح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس و رونمایی با از مستند «روایت فتح» مربوط به 9 شهید استان فارس گفت: شعار امسال هفته هنر انقلاب اسلامی «هنر متعهد به حقیقت» انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: ارائه الگوی هنر اسلامی در تمام عرصه‌های اجتماعی، تكیه بر ظرفیت هنرمندان جوان انقلابی برای رشد و اعتلای كشور، شناسایی و كشف هنرمندان متعهد در سراسر استان فارس و استفاده از این هنرمندان از اهداف برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس است.

وی اضافه کرد: با برگزاری ۲۵ جلسه با دستگاه‌های فرهنگی استان ۳۰۰ عنوان برنامه عمومی و ۵۰ برنامه شاخص با همکاری حوزه هنری، ارشاد، بنیاد شهید و دیگر دستگاه‌های اجرایی تدوین شده كه در این هفته اجرایی خواهند شد.

میکائیلی با اشاره به وضعیت نارنجی و قرمز شیوع کرونا در فارس عنوان کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت مجازی و در شهرستان‌های با وضعیت زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تعامل سازمان بسیج هنرمندان فارس با سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس برای ایجاد بستر ارتباطی در فضای مجازی، برای تولید محتوا و پوشش خبری شکل گرفته است و ۴۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما با حضور کارگروه‌های بسیج هنرمندان در نظر گرفته شده و به خانواده‌های ۱۱۳ شهید هنرمند استان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این هفته سرکشی خواهد شد.

میکائیلی اضافه کرد: حضور هنرمندان در نمازهای جمعه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی، برگزاری عصر و شب خاطره، برگزاری كارگاه‌های مجازی و آئین تجلیل از هنرمندان شاخص استان در سال ۹۹، برپایی نشست معاونان فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی ـ هنری استان، بازدید رایگان اماكن گردشگری و فرهنگی با رعایت پروتكل‌ها ویژه هنرمندان، افتتاح كانون هنرمندان سپاه ناحیه «محمد رسول‌الله(ص)»، همایش «مرتضی علی»، برپایی جشنواره عصر انتظار، تشكیل دبیرخانه نگارش كتاب شهدای هنرمندان و كتاب مفاخر هنری فارس، رونمایی از برنامه تلویزیونی «در محضر هنر»، اجرای اكسپوی نقاشی خط برای آزادسازی زندانیان فارس، رونمایی از ۹ آثار «شهید آوینی» با موضوع شهدای استان فارس و ... از جمله برنامه‌های این هفته در فارس است.

وی اعلام کرد: شهید «شیرعلی سلطانی» در سال 99 شهید هنرمند شاخص سازمان بسیج هنرمندان فارس بود و شهید هنرمند شاخص امسال استان نیز شهید «حسین فهیمی» است.

کد خبر 1043806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha