کمتر از ۲ بیمار کرونایی روزانه در گلستان جان باختند

حق شناس گفت: از ابتدای سالجاری با وجود تلاش های انجام شده به ازای هر روز یک تا دو نفر را به دلیل کرونا از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز (چهارشنبه 18 فروردین) در گفتگوی خبری اظهار کرد: در استان گلستان همه مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از اسفند سال 98 نسبت به کرونا با جدیت اهتمام داشتند و کسی عادی انگاری در خصوص بیماری کووید19 نداشتیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: گوشزدها و هشدارهای لازم به مردم در خصوص کرونا ارائه شده بود، کرونا یک اپیدمی جهانی است و مربوط به استان گلستان نیست و باید همگان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

 

حق شناس یادآور شد: ویروس کرونا تاکنون در هیچ کشوری تحت کنترل در نیامده است و کسی نیز نمی تواند مدعی باشد که با واکسیناسیون کار کرونا تمام می شود.

 

 

وی بابیان اینکه گلستان وارد پیک چهارم کرونا شده است، افزود: در حال حاضر 6 شهر استان در وضعیت قرمز وجود دارد و خوشبختانه در پیک سوم عوارض و جانباختگان کرونایی که داشتیم کمتر از پیک دوم و در  پیک دوم کمتر از پیک نخست بود.

 

 

استاندار گلستان ابراز داشت: اوج بار بیماران کرونایی در استان گلستان در اسفند سال 98 رقم خورد که یک هزار و 400 بیمار در مراکز درمانی ما بستری بودند و تعداد بیماران کرونایی در ابتدای سال تقریبا 180 نفر بود و این عدد در حال حاضر بیش از 400 نفر رسیده است.

 

 

حق شناس بابیان اینکه هشدارهای لازم به مردم ارائه شده است و شاید این مسئله باعث شده که مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته شده باشند، تاکید کرد: در استان گلستان تعداد قابل توجهی مجبور هستند به خارج از استان بروند و این رفت و آمدها منجر به گسترش کرونا می شود و باعث می شود که انقطاع کرونا را شاهد نباشیم.

 

 

وی گفت: از ابتدای سالجاری  با وجود تلاش های انجام شده به ازای هر روز یک تا دو نفر را به دلیل کرونا از دست دادیم.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: شیوع ویروس کرونای انگلیسی نسبت به ویروس قبلی قدرت سرایت بیشتری دارد و لذا باید همه افراد جامعه رعایت کنند تا بتوانیم پیک چهارم را پشت سر بگذاریم و امیدواریم با واکسیناسیون بتوانیم کرونا را در استان ریشه کن کنیم.

 

حق شناس افزود: در شهرهای قرمز برای گروه شغلی دو، سه و چهار و در شهرهای نارنجی گروه های شغلی سه و چهار محدودیت اعمال می شود و این محدودیت ها از فردا قابل اجرا است.

 

کد خبر 1043842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha