احیای خلیج گرگان به زودی در دستور کار قرار می گیرد

حق شناس گفت: لایروبی خلیج گرگان در جلسه احیای تالاب های ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور مصوب شد و به زودی احیای خلیج گرگان در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز (چهارشنبه 18 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گره کور پتروشیمی گلستان با وجود همه پیگیری های انجام شده هنوز باز نشده است و بارها در این زمینه تلاش کردیم تا مشکلات آن را برطرف کنیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: لایروبی خلیج گرگان در جلسه احیای تالاب های ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور مصوب شد و به زودی احیای خلیج گرگان در دستور کار قرار می گیرد.

 

حق شناس به حفاری و اکتشافات نفت و گاز کمیشان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان 12 چاه به منظور اکتشاف نفت و گاز حفاری شده که دو مورد آن به نفت رسیده ولی به دلیل عدم مقرون به صرفه بودن استخراج اقدامی برای استخراج آن نشده است.

 

وی گفت: تقریبا نزدیک به 70 سال از آخرین حفاری چاه در استان گلستان می گذرد و امیدواریم پس از 70 سال در گمیشان که اکتشافات نفت و گاز آغاز شده به نتیجه لازم برسیم.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: حفاری اکتشافات نفت و گاز در گمیشان در حال حاضر در یک هفته گذشته که عملیات حفاری آغاز شده به عمق 156 متری رسیده است و در کمتر از 10 ماه به عمق سه هزار متری خواهد رسید.

کد خبر 1043868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha