مساجد حلقه وصل میان تولیدکنندگان و کارآفرینان با مردم باشند

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه مساجد برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، گفت: مساجد می‌توانند حلقه وصل میان تولیدکنندگان و کارآفرینان با مردم باشند.

حجت الاسلام «سید محمد تقی حسین زاده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ظرفیت های قابل توجه مساجد در تحقق شعار سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، اظهار کرد: مساجد برای تحقق شعار سال با محوریت امام جماعت در چندین محور می توانند فعال باشند، اول اینکه صندوق های قرض الحسنه مساجد می توانند از خیرین دعوت کنند که مبالغی را به صندوق مسجد به منظور حمایت از تولید بویزه برای کسانی که سرپرست خانواده هستند، واریز کنند.



امام جماعت مسجد جامع نظام مافی واقع در جنت آباد جنوبی بیان کرد: مساجد می‌توانند از امکانات فیزیکی خود برای تحقق این شعار هم بهره ببرند، بسیاری از مساجد در پیرامونشان دارای فضاهایی هستند که مورد استفاده قرار نمی گیرد، می توان این فضاها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد، تا در جوار مسجد مشغول به کار شوند و هم زمینه معرفی کالاها و تولیدات آنها در جوار مسجد فراهم شود و مورد حمایت قرار گیرند.



وی معرفی کالاهایی ایرانی در مساجد را یکی دیگر از مواردی دانست که می تواند در تحقق شعار اثرگذار باشد و تصریح کرد: ضرورت دارد مساجد زمینه حضور کارآفرینان و افراد تولیدکننده را در مساجد فراهم کنند، تا تولیدات کارخانه هایشان را به مردم معرفی کنند و زمینه بهره مندی از تجارب آن‌ها نیز فراهم شود. چراکه بسیاری از مردم به دنبال کالاهای ایرانی باکیفیت هستند ولی از مراکز تولید این محصولات شناختی ندارند، بنابراین، لازم است اطلاع رسانی در مورد آنها صورت گیرد و میان فروشنده و خریدار ارتباطی برقرار شود و از طرفی امامان جماعت کارخانه هایی را که تولید ایرانی دارند، به مردم معرفی کنند و یا زمینه بازدید مردم از این کارخانه ها را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه رونق تولید بستر ایجاد اشتغال را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: رفع موانع می تواند گامی مهم و اساسی در تحقق شعار سال و رونق تولید باشد و مساجد برای تحقق شعار سال باید حلقه وصل میان تولید کننده و خریدار باشند.


 

 

کد خبر 1043888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha