۱۹ کودک متکدی به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند

وکیلی گفت: ۱۹ کودک متکدی در سال گذشته از سطح شهر سنندج جمع‌آوری شدند و با اخذ تعهد تحویل خانواده‌هایشان داده شدند.

صلاح‌الدین وکیلی مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدیان در معابر سطح شهر است که بعضاً موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

 

وی گفت: با هدف کاهش پدیده زشت تکدی‌گری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بصورت مستمر اجرا خواهد شد.

 

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج از ساماندهی 243 متکدی در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 161 نفر مرد و 82 نفر نیز زن بودند.

 

وکیلی بیان کرد: سال گذشته 143 نفر از متکدیان جمع‌آوری شده متعهد به ترک تکدیگری شدند و با توجه به اینکه 8 نفر از متکدیان از شهرها و استان‌های همجوار بودند با اخذ تعهد کتبی به شهرهای محل سکونتشان انتقال داده شدند.

 

وی اعلام کرد: 68 نفر از متکدیان به دلیل نداشتن سرپناه در مجتمع اسکان داده شده و دو نفر از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و سه نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

 

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: 19 کودک متکدی هم از سطح شهر در سال گذشته جمع آوری شده که با اخذ تعهد تحویل خانواده‌هایشان داده شدند.

 

وکیلی افزود: اطلاعات متکدیان جمع آوری شده در سامانه آسیب دیدگان اجتماعی بطور کامل ثبت خواهد شد.

 

وی از همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی و دستگاههای حمایتی در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای کاهش پدیده زشت تکدیگری در سطح شهر گام برداریم.

کد خبر 1043891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha