۲۲ مرکز منتخب مقابله با کرونا در مشهد فعالیت می کند

قلیان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان از مردم می‌خواهیم که سفره‌های افطاری برپا نکنند، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد فعال است، تعداد تیم‌ها در مراکز دو برابر شده و در صورت نیاز مراکز کمکی در نزدیکی مراکز شلوغ دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قلیان» در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه‌ با بیان اینکه روز جهانی بهداشت را به تمامی مدافعان سلامت تبریک می‌گویم و در این روز جای شهدای مدافع سلامت که جان خویش را در مسیر حفظ جان مردم تقدیم کردند خالی است، گفت: متاسفانه علی‌رغم هشدارهای بسیار ورود موج چهارم را به کشور داشتیم و اکنون ۵ شهر خراسان رضوی از جمله مشهد قرمز است و تعداد ۶ شهر هم زرد است و ۲۲ شهر مابقی نارنجی است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روز گذشته ۲۷۰ بیمار بستری شدند و آمار فوتی تک رقمی پس از ۳ ماه ۲ رقمی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به خطرات بیشتر ویروس انگلیسی نیازمند توجه بیش از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک هستیم همچنین از مسئولان هم گلایه‌مندیم، همان کسانی که به مردم توصیه می‌کنند، اما خودشان عمل نمی‌کنند.

 

قلیان تصریح کرد: تالارها بسته شده تا مجالس عروسی برگزار نشود و از مردم می‌خواهیم که در منازل هم مجلس برپا نکنند و ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم مساجد هم اعلام شده و اگر هزینه‌ای هم پرداخت شده باید به‌صورت کامل بازگردانده شود.

 

وی با ذکر این نکته در آستانه ماه مبارک رمضان از مردم می‌خواهیم که سفره‌های افطاری برپا نکنند، تاکید کرد: مردم به جای پخت غذای گرم و برپایی سفره و توزیع غذا که موجب ایجاد صف‌های طولانی می‌شود، بسته‌های خام و خشک غذایی را به نیازمندان اهدا کنند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد فعال است، تعداد تیم‌ها در مراکز دو برابر شده و در صورت نیاز مراکز کمکی در نزدیکی مراکز شلوغ دایر می‌شود.

 

قلیان اضافه کرد: در طرح هوشمندی که از ابتدای آذر ماه سال گذشته اجرا شده هر مجموعه‌ای ناظر بر عملکرد مجموعه خودش است و معتقدیم که همه مجموعه‌ها باید یاری‌گرمان باشند و رفع مشکل و بحران تنها نباید برعهده حوزه سلامت باشد.

 

وی بیان کرد: روی موضوع نمازجمعه و نماز جماعت از ما خواسته که برخورد کنیم، در صورتی که وظیفه‌ای در این خصوص نداریم و این کار به‌خوبی توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد پیگیری و انجام می‌شود، در شرایط نارنجی و قرمز نماز جمعه نباید اقامه شود و برای شب‌های قدر هم هنوز تصمیمی گرفته نشده، زیرا شاید وضعیت تا آن زمان تغییر کند و اگر تغییری حاصل نشد تصمیم‌گیری جدیدی خواهد شد که در زمان خودش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث تشدید نظارت‌ها با همکاری شهرداری، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه‌های مرتبط در این خصوص انجام می‌شود و محدودیت‌های جدید از امروز ابلاغ شده و با متخلفان برخورد می‌شود، ضمن اینکه مکاتبه‌ای با آستان قدس رضوی داشته‌ایم که از امروز روضه منوره و رواق‌های با تهویه نامناسب بسته شود و از مردم می‌خواهیم که در جهت حفظ سلامت خود و دیگران در فضای باز به زیارت و عبادت بپردارند.

کد خبر 1043895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha