اولویت بسیج و سپاه حمایت از تولید محصول راهبردی برنج است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بستر برای خودکفایی برنج آماده است و بسیج نیز از این حرکت مقدس حمایت می کند، گفت: اولویت بسیج و سپاه حمایت از تولید محصول راهبردی برنج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «غلامرضا سلیمانی» شب گذشته (۱۸ فروردین) در نشست مشترک بسیج و موسسه تحقیقات برنج کشور در محل این موسسه در رشت با اشاره به اینکه بسیج، امتداد مردمی دسته‌های خدمتگذاری است، اظهار کرد: بسیج در راستای تحقق راهبردهای دولت جمهوری اسلامی و تأمین نیازهای گسترده کشور نقش آفرینی می کند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر کمک بسیج به تأمین امنیت غذایی مردم، تصریح کرد: ما همواره به حوزه خودکفایی برنج، گندم، جو و دانه‌های روغنی توجه ویژه داریم و به همت بسیج جامعه کشاورزی تجربیات سالهای گذشته را عملیاتی کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور تلاش کرده طرح جهشی در راستای تولید محصولات راهبردی تهیه کند و به کمک وزیر کشاورزی این کار را در سال گذشته آغاز کرده است.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون در تولید گندم خودکفا هستیم، افزود: با این وجود باید این خودکفایی تثبیت شود تا تغییرات اقلیمی به این خودکفایی، خدشه وارد نکند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا طی ۲ سال آینده در برنج نیز خودکفا شویم، تاکید کرد: سپاه و بسیج همواره در تحقق این مهم پای کار است.

 

وی ارتباط با کشاورزان را برای تحقق خودکفایی برنج ضروری دانست و گفت: در این زمینه با توجه به شرایط کرونا می توان از سامانه های مجازی و تصویری آنلاین بهره برد.

 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بستر برای خودکفایی برنج آماده است و بسیج نیز از این حرکت مقدس حمایت می کند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مجموعه بسیج آمادگی دارد تا در دیگر بخش های کشاورزی، سرمایه گذاری کند، اذعان کرد: در استان گیلان، حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است.

کد خبر 1043898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha