نماز جمعه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی اقامه نمی شود

حجت الاسلام شاهبیگی گفت: نماز جمعه فردا ۲۰ فروردین به دلیل وضعیت قرمز و نارنجی در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی اقامه نمی شود.

حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی سراسری که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات در وضعیت قرمز کرونا (خیلی پرخطر) قرار دارند.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین شهرستان‌های طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی جمعه این هفته (۲۰ فروردین) تعطیل است و تنها در شهرستان خوسف با وضعیت زرد کرونا اقامه خواهد شد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی تأکید کرد: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در این پایگاه‌ مجاز نیز با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آن‌ها برگزار می‌شود.‌

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن گلایه از سهل انگاری‌ها مسئولان در ایام نوروز و عدم اعمال محدودیت ها، بیان کرد: متاسفانه اکنون با اوج گیری کرونا وضعیت به گونه ای رقم خورد که در آستانه ماه مبارک رمضان پایگاه های مهم نماز جمعه تعطیل شود.

 

وی از هم استانی‌ها خواست برای عبور از این وضعیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون زدن ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از هرگونه تجمع مانع از گسترش بیشتر این ویروس در خراسان جنوبی شوند تا بتوانیم از فیض بزرگ در ماه رمضان محروم نباشیم.

 

گفتنی است؛ ۲۶ شهر استان خراسان جنوبی محل برپایی نماز جمعه است و هفته گذشته نیز نماز جمعه در شهر بیرجند مرکز استان که در وضعیت نارنجی بود، اقامه نشد.

 

کد خبر 1043913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha