بیستم فروردین، یادآور غرور ملی ایرانیان در دستیابی به قدرت هسته ای باوجود تحریم های ظالمانه است

بیستم فروردین، یادآور غرور ملی ایرانیان در دستیابی به قدرت هسته ای باوجود تحریم های ظالمانه است؛ قدرتی که برای کسب آن خون های پاکی ریخته شده و کودکان بی گناهی سایه گرم پدر را از دست دادند اما با میوه تلخ برجام متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با صدور پیامی به مناسبت بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته ای آورده است: بیستم فروردین، یادآور غرور ملی ایرانیان در دستیابی به قدرت هسته ای باوجود تحریم های ظالمانه است؛ قدرتی که برای کسب آن خون های پاکی ریخته شده و کودکان بی گناهی سایه گرم پدر را از دست دادند اما با میوه تلخ برجام متوقف شد.

 

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: در ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵دانشمندان ایرانی موفق به تولید چرخه کامل سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی شدند و خبر دستیابى ایران به فناورى غنى سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد.

 

 


در پی این موفقیت دانشمندان و متخصصان کشورمان در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیو ژها در ایران و اعلام آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورمان در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی سازی اورانیوم محسوب می شود و ایران به کشورهای عضو باشگاه اتمی پیوست.

 

 


پس از آن با تصویب شوراى عالى انقلاب فرهنگى، به پاس قدردانى از تلاش هاى افتخار آفرین دانشمندان جوان ایرانى در دستیابى کشور به فناورى صلح آمیز هسته اى،۲۰ فروردین در تقویم رسمى ایرانیان «روز ملى فناورى هسته اى» نام رفت.

 

 

ایران بر حق قانونی خود در استفاده از انرژی هسته ای تأکید دارد و ایران با امضای پیمان عدم تکثیر سلاح های هسته ای( N.P.T) در سال ۱۹۶۸، از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برخوردار گشت.

 

 


۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای و یاد و خاطر شهدای این عرصه گرامی باد.
 

کد خبر 1043942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha