احداث ۵۸۰۰ مسکن محرومان در خراسان جنوبی طی سال جاری

آسمانی مقدم با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۹۰ مسکن محرومان در خراسان جنوبی طی سال جاری احداث می شود، گفت: در این طرح افراد واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ همچنین میلیون تومان نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اصغر آسمانی مقدم» امروز (۱۹ فروردین) در نشست خبری اظهار کرد: بنیاد مسکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است و همزمان با تاسیس این نهاد مردمی، امام راحل(ره) درکنار آن حساب ۱۰۰ امام را در همه شعب بانک ملی برای کمک به محرومان در زمینه احداث مسکن افتتاح کردند که این حساب تاکنون برکاتی خوبی را در جامعه داشته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح ویژه مسکن روستایی تاکنون در خراسان جنوبی ۳۹ هزار و ۲۲۰ واحد بهسازی و مقاوم سازی و تحویل متقاضیان شده است، افزود: در قالب این طرح سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور احداث می شود.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۸۷واحد مسکونی در روستاهای خراسان جنوبی بهسازی و مقاوم سازی به بهره برداری رسیده است.

 

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه بعد از پایان ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان در خردادماه سال گذشته برای ساخت حدود ۶ هزار واحد دیگر برای محرومان و نیازمندان در خراسان‌جنوبی برنامه‌ریزی شد، افزود: در راستای این طرح تاکنون پنج هزار و ۹۹۵ نفر از شهروندان خراسان‌جنوبی نیز به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج هزار و ۸۹۰ عقد قرارداد نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: سه هزار و ۵۲۰ واحد ساختمانی اجرای اسکلت و دیوار چینی شده و همچنین یک هزار و ۳۴ واحد نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 

وی در ادامه گفت: در طرح مسکن محرومان افراد واجد شرایط ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ همچنین میلیون تومان نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ بیش از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ۵۱.۲ درصد واحد های مسکونی روستاییان مقاوم، ۱۱.۸ درصد واحدها نیمه مقاوم و ۳۷ درصد واحدها فاقد استحکام و غیرمقاوم است.

 

وی یکی دیگر از رسالت های بنیاد مسکن را بازسازی مناطق حادثه دیده به دلیل  حوادث طبیعی دانست و گفت: تاکنون چهار هزار و ۳۷۹ واحد مسکونی بر اثر حوادث طبیعی در استان خسارت دیدند که با اعتبار بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شدند.

 

به گفته وی در زمینه اجرا و تهیه طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که بنیاد مسکن متعهد شده در این روستاها طرح هادی روستایی را اجرا کند.

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه تاکنون برای تمام این روستاهای استان تهیه طرح هادی شده است، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۸۶ روستا از نعمت اجرای طرح هادی برخوردار شدند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی نیمه تمام ۲۶ روستا تکمیل و طرح ۱۴۱ روستا نیز بازنگری شده است، عنوان کرد: در سال جاری پیش بینی شده که در ۷۰ روستای دیگر طرح هادی را تکمیل کنیم و همچنین در ۴۰ روستای استان تهیه طرح هادی روستایی بازنگری شود.

 

آسمانی مقدم درخصوص صدور سند املاک روستایی هم گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۶۴ هزار و  ۴۱ جلد سند روستایی و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز هفت هزار و ۹۰۵ جلد سند شهری صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: در زمینه واگذاری زمین به متقاضیان در روستاها نیز تاکنون ۲۲ هزار و ۸۷۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: این طرح در روستاهای فورگ شهرستان درمیان، خور شهرستان خوسف، چنشت شهرستان سربیشه و روستای نایبندان شهرستان طبس با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است که طرح چنشت و پایبند تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن ساز از سال ۸۹ در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، عنوان کرد: در قالب این انجمن بنیاد مسکن با همکاری خیرین برای افراد بی بضاعت واحد مسکونی احداث می کند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون انجمن خیرین مسکن ساز در خراسان جنوبی ساخت یک هزار و ۸۵ واحد را آغاز کرده که از این تعداد ۶۸۲ واحد به متقاضیان واگذار و ۴۰۳ واحد  با اعتبار ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دست احداث است.

 

 

 

 

کد خبر 1044012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha