حضور ۲ ورزشکار یزدی در اردوی تیم ملی گلبال نابینایان و کم بینایان در یزد

دوستی والا از حضور دو ورزشکار نابینا و کم بینا یزدی در اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان خبر داد.

بهمن دوستی والا ، سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به چهارمین حضور در مسابقات پاراآسیایی جوانان گفت: ما از 15 دیماه 99 اردوی خود را برای آمادگی حضور در مسابقات به صورت مجازی شروع کرده ایم و با گذشت بیش از دو ماه و نیم به صورت حضوری اردوی خود را دنبال می کنیم.

وی افزود: دوره حضوری اردوی تیم ملی از 14 تا 21 فروردین ماه در یزد در حال برگزاری است و در این اردو ارزیابی اولیه و زیرساختی خود مانند حجم وهوازی را دنبال می کنیم و انتخاب اولیه خود را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در هشت اردوی بعدی کارهای اساسی خود را انجام داده تا بتوانیم مجددا قهرمان آسیا شویم.

دوستی والا بیان کرد :الان در حال حاضر 10 ورزشکار را انتخاب کرده ایم و در اردوهای مختلف این تعداد به 6 نفر برای اعزام می رسند.

وی با اشاره به آمادگی اعضای تیم ملی ادامه داد: با توجه به کرونا ما نمی توانیم الان بیان کنیم که از لحاظ فنی تیم در چه حالی است ولی ما در ده فاکتور امادگی جسمانی خوب کار کرده ایم و تناژ وزنه زده و هوازی کار کرده ایم و در شروع وضعیت ایده آلی داریم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم قهرمانی را مجددا پس از سال 2013 تکرار کنیم.

دوستی والا با اشاره به انتخاب یزد برای نخستین اردوی حضوری تیم ملی گفت: استان یزد با توجه به آرامشی که وجود دارد برای این اردو انتخاب شد و در این مدت نیز از لحاظ وضعیت کرونا مشکلی نداشت و با توجه به کم بودن ارتفاع از سطح دریا سعی کردیم این استان را انتخاب کنیم.

وی گفت: در اردوهای بعدی از سطح دریا بالا می رویم تا فشار بیشتری برای تمرینات داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا همچنین با اشاره به حضور ورزشکاران یزدی در اردوی تیم ملی گفت: از تعداد ورزشکار حاضر تعداد 2 ورزشکار یزدی هستند که در حال تمرین هستند که امیدواریم با آمادگی جسمانی بالای انها در این اردو حضور داشته باشند.

دوستی والا بیان کرد: ما با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کرده ایم ولی ورودیه ما با تست کرونا بوده و سعی داریم با مراقبت های مختلف و فعالیت های پزشکی، ایمنی و تغذیه ای تمرینات خود را دنبال کنیم.

وی با اشاره به موانع موجود در خصوص کرونا گفت: نخستین مانع وجود کرونا است زیرا بسیاری از تدارکات ما را تحت شعاع خود قرار داده است و در این راستا نیز با توجه به بحث ارز نمی توانیم اردوهای خارجی را برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا گفت: کرونا کل ورزش دنیا را زمین گیر کرده است که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

دوستی والا با اشاره به اهمیت توجه به اعتماد به نفس جوانان نابینا و کم بینا گفت: بات وجه به این که جوانان ما معلول هستند و اعتماد به نفس پایین تری دارند ما سعی داریم روی اعتماد به نفس آنها کار کنیم و این امر می تواند ما را به شرایط ایده آل برساند.

وی گفت: درصدد این هستیم که از لحاظ روانشناسی روی این امر کار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان گلبال نابینا و کم بینا گفت: با توجه به این که قشری از جامعه معلول هستند امیدواریم که به آنها ویژه نگاه شود و توجه ویژه به آنها شود و با ایجاد زیرساخت ها آنها نیز به حق و حقوق خود در جامعه، اشتغال، آموزش و ورزش و ... برسند.

دوستی والا بیان کرد: فدراسیون همه جوره به ما کمک می کند و اختیار تام به ما داده است اما بحث این است که فدراسیون ها ارز قدیم را ندارند  ولی امیدواریم این کمک ها از سوی مسئولان بالاتر صورت گیرد تا دلگرمی برای بچه ها وجود داشته باشد.

 

کد خبر 1044066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha