ارتقای مدیریت انسانی و اسلامی جامعه با تربیت طلاب جوان محقق می‌شود

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر جذب نیروهای صالح و مستعد در حوزه‌های علمیه، گفت: علمای دین باید با تربیت طلاب جوان، مدیریت انسانی و اسلامی را در جامعه ارتقا بخشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنجشنبه، ۱۹ فروردین) در آئین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سالن جلسات حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد، به نقش بی بدیل حوزه‌های علمیه در جوامع به ویژه جوامع شیعه اشاره کرد و گفت: امام راحل(ره) برخاسته از حوزه بود و بزرگترین دستاورد تاریخ شیعه و حوزه، انقلاب اسلامی مردم ایران است که امروزه تمام قدرت های جهان تحت تاثیر این انقلاب نوظهور قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش عالمان دین در حوزه های علمیه افزود: علمای دین در طول تاریخ برای حفظ مسیر شیعه تلاش‌های فراوانی انجام دادند که این تلاش‌ها باید با تربیت نیروهای مستعد و صالح حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه علمای دین قبل از انقلاب مدیریت اجتماعی و سیاسی را به درستی لمس نکرده بودند گفت: به برکت وجود امام راحل جامعه روحانیت توانست بیش از ۴۲ سال در عرصه مدیریت به خوبی ایفای نقش کند و در جهان تاثیرگذار باشد.

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر جذب نیروهای صالح و مستعد در حوزه های علمیه، تصریح کرد: علمای دین باید با تربیت طلاب جوان مدیریت انسانی و اسلامی را درجامعه ارتقا بخشند.

 

در ادامه این مراسم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» رییس حوزه های علمیه کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانسی با اشاره به نقش عالمان و بزرگان دینی گیلان در توسعه علم و اخلاق دینی، گفت: یکی از الزامات براساس برنامه پنج ساله توسعه حوزه های علمیه حرکت به سمت ارتقای دانش اخلاقی در همه ارکان به ویژه در رشته های تخصصی و پژوهشی است و نیروهای جوان مستعد باید جذب حوزه ها شوند.

 

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین «حمید ملکی»، قائم مقام حوزه های علمیه کشور هم در ارتباط تصویری، شرح صدر، وسعت نظر، همفکری و همدلی را مهم ترین عامل پیشرفت حوزه های علمیه دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین «قاسم علیپور»، مدیر جدید حوزه‌های علمیه گیلان هم در این مراسم با اشاره به ارتقای جایگاه علمی و اخلاقی حوزه های علمیه، گفت: صیانت از اصالت و هویت حوزه‌ها از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای حوزه‌های گیلان است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاری» مدیر سابق حوزه‌های علمیه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین «قاسم علیپور» به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه استان معرفی شد.

کد خبر 1044098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha