بانک ها اصلی ترین موانع واحدهای تولیدی و صنعتی هستند

زمانی بانک ها را اصلی ترین موانع واحدهای تولیدی و صنعتی خواند و گفت: بانک ها ضربه اساسی و سختی را به واحد‌های تولیدی و صنعتی به واسطه دریافت سودهای بالا جهت بازپرداخت وام‌ها و مصادره واحدهای تولیدی بدهکار وارد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» ظهر امروز (پنج شنبه ۱۹ فروردین) در حاشیه سفر دبیر شواری عالی مناطق آزاد و تجاری به منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، موانع زدایی ها، پشتیبانی ها» نامگذاری شد، برای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در اروند تلاشمان را مضاعف تر می کنیم تا شعار امسال تحقق یابد اظهار کرد: برای امسال، افزایش واحدهای تولیدی و فعال سازی واحدهای راکد در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: برای این منظور مذاکراتی را نیز با بانک ها انجام داده ایم تا آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که توسط بانک ها و به جهت بدهی توقیف و از چرخه تولید خارج شده اند توسط خود صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی و یا متقاضیان جدید به مدار کار بازگردند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند به سبب بدهی توسط بانک ها مصادره و از فعالیت باز مانده اند که انتظار می رود بانک ها در این باره همکاری جدی کنند، البته این مشکل در سراسر کشور وجود دارد و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

 

زمانی با اشاره به بازدیدهای دوره ای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از مناطق هفتگانه آزاد کشور از جمله این منطقه به منظور بررسی امکانات، ظرفیت ها و احصاء موانع موجود در این مناطق به جهت برنامه ریزی و تلاش برای رفع آنها اضافه کرد: قرار است تا خرداد سال جاری پروژه هایی با بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در سطح مناطق آزاد از جمله اروند که بخشی از بازدیدهای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از این پروژه ها بود، به صورت تجمیعی و در قالب ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شود.

 

وی به اعتبارات این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: میزان درآمد حاصل از سهم ۱۵ درصد گمرکات به تبصره ۲ و یا عوارض بستگی دارد و سهمی از دولت و یا مناطق آزاد به منطقه آزاد اروند اختصاص نمی یابد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۷۰ درصد از درآمدهای این سازمان در بخش های عمران و خدمات و ۳۰ درصد مابقی نیز صرف هزینه های جاری می شود.

 

وی عنوان کرد: در حوزه پروژه های عمرانی و خدماتی تفاهمنامه ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داریم که قرارداد جدید به شمار می رود و مابقی تکمیل پروژه های نیمه کاره با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا است.

 

زمانی تاکید کرد: باید بکوشیم تا واحدهای تولیدی بتوانند با استفاده از تسهیلات و امکانات، ظرفیت شان را افزایش داده و فعالیت خود را باز یابند.

 

وی بانک ها را اصلی ترین موانع واحدهای تولیدی و صنعتی خواند و بیان کرد: بانک ها ضربه اساسی و سختی را به واسطه دریافت سودهای بالا به جهت پرداخت وام ها و مصادره واحدهای بدهکار به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد کرده اند که این مسئله تعطیلی پرتعداد و دامنه داری را در کشور و از جمله منطقه رقم زده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه بانک ها باید تسهیل گر فعالیت واحدهای تولیدی باشند یاد آور شد: متاسفانه بانک ها حکم چوب لای چرخ واحدهای صنعتی و تولیدی را دارند.

 

کد خبر 1044103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha