بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موزه کارتون تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از موزه کارتون تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان کار این موزه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» همزمان با روز جهانی کاریکاتور با حضور در موزه‌ی کارتون تبریز از این موزه بازدید کرده و با هنرمندان و فعالان کاریکاتور دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این بازدید از دست‌اندرکاران موزه قدردانی کرد و هنر کاریکاتور را هنری تاثیرگذار دانست و گفت: جایگاه هنرمندان کاریکاتور تبریز در عرصه بین المللی بی نظیر است.

بنابر این گزارش، موزه کارتون تبریز تنها موزه تخصصی کارتون آسیا و جزو سه موزه بزرگ کارتون جهان محسوب می‌شود و دو گالری ثابت از آثار اصل بزرگترین کارتونیست‌های جهان و گالری متغیر و ویترین‌های متنوع این موزه در ساختمان خانه هنر تبریز که قدمت آن به سال ١٣١٨ می‌رسد، واقع است، در موزه کارتون تبریز هزاران اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان نگهداری می‌شود‌.

این بنای تاریخی با مجسمه‌های کارتونی و فضایی که در آن اطلاعات لازم ارائه می‌شود از جذابیت‌های گردشگری استان به شمار می‌رود. بیش از هزار آلبوم درکتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود است که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است، موزه کارتون تبریز در محل ساختمان قدیمی کتابخانه ملی تبریز در سال ٨٥ تاسیس شد، این بنای قدیمی پشت باغ تاریخی گلستان تبریز واقع شده است‌.

کد خبر 1044165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha