ممنوعیت ورود به پارک‌های ملی بمو، قطرویه و بختگان تا نیمه خرداد

جولایی گفت: با هدف ایجاد آرامش حیات وحش در آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش فارس، ورود به پارک‌های ملی بمو، قطرویه و بختگان تا نیمه خرداد ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «لیلا جولایی»، امروز (جمعه 20 فروردین) از ممنوعیت ورود به پارک‌های ملی بمو، قطرویه و بختگان خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: این ممنوعیت به دلیل آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش اعمال شده است و تا نیمه خرداد ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست فارس افزود: بر این اساس بازدید و کوهنوردی در پارک‌های ملی بمو، قطرویه و بختگان تا 15 خرداد ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: این ممنوعیت ورود با هدف فراهم آوردن محیط امن برای زاد و ولد وحوش اعمال شده و صدور مجوز​ بازدید و کوهنوردی در این پارک‌ها در این مدت امکان پذیر نیست.

جولایی تصریح کرد: طبیعت گردان و کوهنوردان در سایر مناطق استان نیز با رعایت اصول طبیعت گردی باید از جابجا کردن نوزادان حیات وحش خودداری کنند و آرامش منطقه و حیات وحش را بر هم نزنند.

وی اعلام کرد: از طبیعت گردان و کوهنوردان درخواست می شود تا در صورت مشاهده و اطلاع از زنده گیری نوزادان حیات وحش، این موارد  را در اسرع وقت به​ ادارات حفاظت محیط زیست فارس اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 1044242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha