وجود ۳۴۰۰ موقوفه در استان همدان

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب، با شیوع ویروس کرونا، بر کمک به نیازمندان تاکید فراوانی داشتند، اداره اوقاف استان همدان نیز در این راستا تمام امکانات خود را در اجرای منویات حضرت آقا به کار گرفت.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی ویژه برای کمک به اقشار ضعیف خصوصا در ماه مبارک رمضان، گفت:  هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای کمک به نیازمندان وجود دارد، اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده از کرونا و فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف همه ما مضاعف شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استلان همدان  به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه استان همدان در جهت مبارزه با کرونا پرداخت و افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، تمام تلاش هیئت امنا و خادمان این بقاع و اداره اوقاف بر این بود.

 

وی با بیان اینکه تعداد کل موقوفات استان همدان 3400 موقوفه است، گفت:  این موقوفات شامل اماکن مذهبی، حسینیه و مساجد هستند .

 

وی با بیان اینکه در استان همدان 2 هزار اماکن مذهبی وجود دارد ، گفت: در دوران کرونا با شعار اینکه «بقاع متبرکه تعطیل نیست» با  تولید ماسک و طبخ غذا  در برخی امامزادگان برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و گروه‌های جهادی، خدمات ارائه می‌کردند.

 

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: در زمان کرونا برخی امامزاده ها در شبکه های مجازی و اینستاگرامی خود برنامه های مجازی و جلسات مختلف قرآنی و سخنرانی و همچنین مولودی خوانی در اعیاد تشکیل دادند.

 

وی افزود: البته در سال گذشته  اداره اوقاف با اجرای دو طرح آستان مهربانی و تبرکات مهدوی، توانسته است بیش از ده هزار سبد غذایی و اقلام بهداشتی مورد نیاز را در بین اقشار نیازمند و ضعیف جامعه توزیع کند.

 

 

کد خبر 1044333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha