آغاز پذیرش دانش پژوه برای حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان از آغاز پذیرش دانش پژوه برای این حوزه علمیه خبر داد.

«حجت الاسلام و المسلمین تقوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان برای سال تحصیلی 1401-1400 دانش پژوه می پذیرد که آخرین مهلت ثبت نام آن 15 اردیبهت ماه سال جاری است.

 

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان شرایط ثبت نام و پذیش دانش پژوه در حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان را قبولی پایه نهم با حداقل معدل 15 و حداکثر سن 17 سال عنوان کرد و افزود: مدارک لازم جهت ثبت نام یک قطعه عکس و اصل شناسنامه است.

 

 

حجت الاسلام تقوی، دانشنامه مورد تایید وزرات علوم و کمک هزینه تحصیلی و خوابگاه را از مزایای این مرکز برشمرد و بیان کرد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

 

 

وی با تاکید بر اثرگذاری حوزه علمیه در انقلاب اسلامی ایران و رسیدن از ذلت به عزت در چهل سال گذشته، خاطرنشان کرد: در ادامه ی مسیر نیز، نیازمند حوزه علمیه هستیم، حوزه‌ علمیه ای فعال، با نشاط، به روز و پویا که هم تفقه و تهذیب و هم آگاهی و بصیرت در آن شکل گرفته باشد، قطعا منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اثرات آن تا سالیان سال باقی خواهد ماند.

 


وی با بیان اینکه حوزه علمیه، سربازخانه امام زمان(عج) و کارخانه انسان سازی است، ابراز کرد: در جنگ نابرابر دنیا که همه مستکبران بسیج شده اند انقلاب اسلامی را زمین بزنند، حوزه های علمیه پیش قدم خط مقدم مبارزه هستند، لذا باید تجهیز شوند تا رسالت خود را به صورت کار جهادی و شبانه روزی انجام دهند و این مهم، کمک همه‌ دستگاه ها و مراکز را می طلبد.

 

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان تصریح کرد: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال 46 تأسیس شد و قدیمی‌ترین مدرسه علمیه استان بعد از مدرسه علمیه محمودیه فاروج محسوب می‌شود.

 

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به سوابق و افتخارات این مدرسه علمیه، افزود: این مدرسه علمیه در دوران هشت سال دفاع مقدس 18 شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و تاکنون ده‌ها شخصیت علمی و سیاسی از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان تربیت شده‌اند.

 

 

وی گفت: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان اکنون قریب به 130 طلبه و استاد دارد.

 

 

کد خبر 1044365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha