تفاهم نامه همکاری  با حوزه هنری، موجب تقویت و پویایی هنر اسلامی در کانون های مساجد می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی، هنری مذهبی توسط یک دستگاه و بدون تعامل با نهادهای فرهنگی و هنری دیگر میسر و قابل اجرا نیست، گفت: تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری، موجب تقویت و پویایی هنر اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۱ فروردین) در دیدار مدیر حوزه هنری این استان به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید «سید مرتضی آوینی»، اظهار کرد: حوزه هنری یکی از دستگاه‌های برتر  استان در حوزه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

 

 حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه حوزه هنری در تمام برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی و ملی پای کار بوده و فعالیت‌های گسترده‌ای در فعالیت‌های فرهنگی‌ و هنری استان دارد، یادآور شد: تعامل و همکاری این نهاد نیز در حوزه برنامه های دینی و فرهنگی و هنری با کانون های مساجد استان قابل تقدیر است.

 

وی با اشاره به حرکت عظیم حوزه هنری در حوزه ساخت و احداث برج هنر استان ایلام، تصریح کرد: احداث برج هنر در مرکز استان در غرب کشور یکی از طرح‌های بسیار ماندنی خواهد بود و هنرمندان در یک وحدت و انسجام خیلی خوب می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری در سال جاری، گفت: این تفاهم نامه در قالب تفاهم نامه کشوری بین دو نهاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و حوزه هنری خواهد بود.

 

چراغی پور  با اشاره به اجرای طرح ملی فهمای ۲ در سال جاری در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان در  قالب طرح ملی فهمای ۲ گنجانده شده‌ است که به طور قطع از همکاری و تعامل حوره هنری در اجرای این طرح نیز استفاده خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی، هنری مذهبی  توسط یک دستگاه و بدون تعامل با نهادهای فرهنگی و هنری دیگر میسر و قابل اجرا نیست، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سال گذشته نزدیک به ۱۴ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان منعقد کرده است و تا جایی‌که امکان داشته‌ از ظرفیت این تفاهم‌نامه و توان متقابل دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه کانون‌های مساجد استفاده شده‌است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به تفاهم نامه با هلال احمر، شرکت فرش و استاندارد و سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان، ابراز کرد: این تفاهم نامه ها موجب تحرک و پویایی خوبی در حوزه های مختلف به ویژه کارآفرینی در حوزه مساجد از جمله فرش بافی شده است و  الحمدالله نتایج بسیار مثبتی در این حوزه و حوزه کارآفرینی برای بانوان  ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه و در این‌ راستا یک قطعه فرش اهدایی به حرم حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) توسط کارآفرینان عضو کانون‌های مساجد در کانون فرهنگی‌هنری روستای گچ کوبان آماده شده است، گفت: ان‌شاءالله به زودی طی مراسمی به آستان مقدس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان بار آمادگی کامل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با  حوره هنری استان ایلام تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح استان ایلام فعالیت دارند که این کانون ها می توانند ظرفیت بزرگی برای همکاری های فرهنگی و هنری با حوزه هنری باشند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از تلاش ها و همکاری ها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اهدای لوح از سوی «محمدعلی قاسمی» مدیر حوزه هنری استان ایلام تقدیر شد.

 

کد خبر 1044388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha