احتمال وضعیت بحرانی در هفته های آینده در گلستان

فاضل گفت: شرایط استان گلستان به گونه ای است که احتمال دارد در هفته های آینده در وضعیت بحرانی کرونا قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 21 فروردین) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: شیوع کرونا و پیک چهارم کرونا در کشور و در استان گلستان در شرایطی است که ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته به مدت 10 روز محدودیت های شهرهای قرمز را در کل کشور اجرا کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در استان گلستان در حال حاضر 6 شهرستان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و پیش بینی ما به گونه ای است که احتمال دارد شرایط استان در دو سه هفته آینده بحرانی شود.

 

فاضل یادآور شد: شیب شیوع ویروس کرونا در کشور شتاب دهنده است و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ممکن است شرایط اسفند سال گذشته را تجربه کنیم.

 

وی گفت: در حال حاضر شهرهای گنبدکاووس و گرگان نزدیک به 300 بیمار کرونایی بستری دارد و به جز این دو شهر، کردکوی، مینودشت و آزادشهر و بندرگز نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه آق قلا و بندرترکمن کمترین بیمار را دارند و در روزهای آینده احتمال دارد شرایط این شهرها نیز نارنجی باشد، افزود: 485 بیمار کرونایی بستری داریم که در روز نخست فروردین تقریبا بیش از دو برابر شده است.

 

فاضل یادآور شد: در حال حاضر  75 بیمار کرونایی در بخش آی.سی.یو و 33 بیمار نیز وصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند و در روز گذشته متاسفانه یک نفر نیز بر اثر کرونا از دست دادیم.

 

وی گفت: اعتقاد ما این است که پروتکل های بهداشتی آنگونه که باید رعایت نشده و باید همه محدودیت های کرونایی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1044421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha