حال و هوای مساجد کالیفرنیای جنوبی در رمضان ۲۰۲۱

یک سال پس از قرنطینه و برخی دیگر از محدودیت های مربوط به همه گیری کرونا ائمه جماعات مساجد در کالیفرنیای جنوبی منتظر هستند تا پذیرای نمازگزاران از روز اول ماه مبارک رمضان با برگزاری نمازهای جماعت و افطاری های کوچک باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailynews»، یک سال پس از قرنطینه و برخی دیگر از محدودیت های مربوط به همه گیری کرونا ائمه جماعات مساجد در کالیفرنیای جنوبی منتظر هستند تا پذیرای نمازگزاران از روز اول ماه مبارک رمضان باشند با برگزاری نمازهای جماعت و  افطاری های کوچک باشند.

امسال بیشتر مساجد جنوب کالیفرنیا در ماه رمضان حداقل برای اقامه نماز و نه برگزاری مراسم های افطاری بزرگ و گسترده دایر خواهند بود و این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به سال گذشته است که با تشدید بیماری همه گیر ویروس کرونا  همه مساجد تعطیل بودند.

 

امام «سعید» ،امام جماعت یکی از مساجد کالیفرنیای جنوبی در این باره می گوید: مسجد ما در ماه های رمضان هر سال پذیرای بیش از 600 نفر در یک شب برای مراسم افطار بود اما سال گذشته این مراسم به طور کلی لغو شده بود.

 

وی افزود: امسال افراد می توانند به راحتی به مساجد بیایند و حتی گاهی اوقات افطاری های کوچک در مساجد برگزار می شود.

 

امام سعید گفت: همه نمازگزاران موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی هستند،مساجد به طور کامل پاکسازی و ضد عفونی می شود اما محدودیت های سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند در مساجد حضور پیدا کنند.

 

این رهبر اسلامی ادامه داد: مردم واقعا خوشحال و هیجان زده هستند که مساجد دوباره باز شده اند زیرا آنچه سال گذشته واقعا از دست دادیم تعامل با جامعه بود.

 

وی یادآوری کرد که چگونه مردم در ماه رمضان پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد می مانند و در مورد موضوعات مختلف با هم بحث و گفتگو می کنند.

 

ملک بندلهوم ، مدیر اجرایی شورای شورای نظارت بر 80 مسجد  در جنوب کالیفرنیا در این باره گفت: مساجد می توانند از 50 درصد ظرفیت خود برای پذیرایی از نمازگزاران استفاده کنند.

 

وی افزود: امسال ، حال و هوای ماه رمضان در این منطقه پر از هیجان است. این یک نعمت بزرگ است که می توانیم کنار هم جمع شویم اما باز هم باید مراقب خود و دیگران باشیم و همه پروتکل های بهداشتی را برای ادامه این گردهمایی ها رعایت کنیم.

کد خبر 1044491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha