ابتلای ۵۰ گیلانی به بیماری فاسیولا

حیدرزاده از ابتلای ۵۰ گیلانی به بیماری فاسیولا خبر داد و گفت: برای پیشگیری از فاسیولا باید سبزی‌های محلی را یا به صورت خشک، جوشانده و یا ضدعفونی شده در سرکه سفید مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه، ۲۱ فروردین ) در جمع خبرنگاران با اشاره به بیماری فصلی فاسیولا در گیلان اظهار کرد: هر ساله در فصل بهار شاهد شیوع بیماری انگلی فاسیولا در گیلان هستیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این بیماری که از طریق آب آلوده به انگل فاسیولا وارد بدن انسان می شود تا کنون ۵۰نفر را در گیلان آلوده کرده است.



حیدرزاده اذعان کرد: فاسیولا بیشتر در شهر رشت و اطراف آن که مصرف نعنای وحشی زیاد است شایع می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه این بیماری قابل درمان و کنترل است افزود: برای درمان این بیماری نیازی به بستری وجود ندارد و بیماران با مراجعه به موقع و مصرف دارو درمان می شوند.

 

حیدر زاده با تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مصرف سبزی‌های محلی و معطر نظیر چوچاق و درار، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از فاسیولا باید سبزی‌های محلی را یا به صورت خشک، جوشانده و یا ضدعفونی شده در سرکه سفید مصرف کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به قشر دامدار گیلان اشاره و اظهارداشت: دامداران به توصیه های سازمان دامپزشکی توجه کرده و برای کم کردن تخم انگل فاسیولا در محیط ‌زیست، دام‌های کوچک و بزرگ خود را سالی دو بار درمان کنند.


وی تاکید کرد: برای استفاده از درار هم بهتر است ابتدا آن‌را به مدت پنج روز در فریزر نگهداری کرد.

کد خبر 1044533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha