شمار جانباختگان کرونا به ۴۸۴ نفر رسید/ افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان لنده

یزدان پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۴۸۴ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «پرویز یزدان‌پناه» گفت: هم اکنون 450 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 109 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 23 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 29334 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی افزود: از 957 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 47 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه گچساران و لنده (75درصد موارد مثبت) بود. همچنین از 331 نمونه رپید تست 20 درصد موارد مثبت و در شهرستان های کهگیلویه، لنده و بویراحمد هستند.

 

یزدان پناه تاکید کرد: افزایش شدید درصد موارد مبتلا در شهرستان لنده نگران کننده می باشد و در واقع باید وضعیت این شهرستان را قرمز در نظر گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی هستند و در نتیجه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی، پرهیز از سفر، عدم حضور در مکان های شلوغ و پر مخاطره، عدم استفاده از نقلیه عمومی و عدم خروج از خانه مگر بر حسب ضرورت باید رعایت شوند.

 


 

 
کد خبر 1044656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha