آغاز ثبت املاک مسکونی در در سامانه ملی اسکان

معاون مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان از آغاز ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور خبر داد.

مجتبی آراسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: بر اساس تکلیف مقرر در اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب دی ماه ۱۳۹۹، کلیه سرپرستان خانوارها و مالکین واحدهای مسکونی بایستی اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را طی مدت دو ماه در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

 

معاون مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان هدف از اجرای این طرح را شناسایی واحدهای خالی از سکنه و همچنین اتصال کد ملی سرپرست خانوار و اعضای خانواده به کد پستی محل سکونت عنوان کرد و افزود:  بدین منظور سامانه جامع املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir برای درج مالکیت و اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی معرفی شده است.

 

آراسته خاطر نشان کرد: سرپرستان خانوار می‌توانند  بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمانبندی اعلام شده، به سامانه مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان تاکید کرد: انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی به صورت رایگان و استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی امکان پذیر است.

 

مجتبی آراسته تصریح کرد:  سرپرستان خانواری که موفق به ثبت‌نام در تاریخ اعلام شده نشوند، می‌توانند از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند./

کد خبر 1044662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha