پویش «محله همدل» برای همدلی مردم   با محوریت مسجد

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام از اجرای پویش و جشنواره محله همدل در نقاط مختلف استان با محوریت مبلغان مذهبی و مساجد محلات در ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام «حشمت الله رستمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد:پویش محله همدل با همت امام جماعت، روحانیون و مبلغان مذهبی و با محوریت مساجد محلات با هدف رفع مشکلات مردم در محله ای که ساکن هستند، برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام  با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ملی، ایجاد امید و انگیزه با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم مردمی  و در راستای حل مشکلات محله با مشارکت مردمی است، گفت: راهبرد اصلی این پویش تقویت هویت محله و مسجد، تثبیت جایگاه امام جماعت مسجد محله به عنوان محور حرکت اصلی و پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات و مسائل  محله است.

 

وی با اشاره به اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان پویش و جشنواره محله همدل در سطح محلات در مرکز استان با همکاری بنیاد هدایت و اجرا خواهد شد، تصریح کرد: گسترش امید در سطح عموم مردم یکی از عوامل نشاط اجتماعی است مردم باید گشایش در امور و حل مسایل و معضلات خود را در متن محله های خود احساس کنند و این حس امید وقتی که مسائل محله با ابتکار و همت خود اهالی هرمحله حل شود بیشتر و ماندگارتر است.

 

حجت الاسلام رستمی ابراز کرد: در این پویش تلاش می شود که شرایطی در محلات فراهم شود تا مردم به کمک یکدیگر و مدیریت روحانی و مبلغان مذهبی، مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، زیرساختی، آموزشی و تربیتی اهالی محله خود را شناسایی و بعد از اولیت بندی با کمک همدیگر درصدد حل آنها برآیند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه اجرای این پویش در سطح محلات موجب ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری در بین اقشار مختلف جامعه می شود، افزود: این پویش در قالب جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و در نهایت به صورت ملی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست در سطح شهرستان‌ها برترین ایده‌ها و بهترین مسئله‌های حل شده در قالب جشنواره شهرستانی، انتخاب می‌شوند و هدایایی برای تشویق به این افراد تقدیم خواهد شد.  یادآور شد: علاقمندان برای  کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این پویش می توانند عدد ۱ را به سامانه پیامکی  ۵۰۰۰۲۱۲ ارسال کنند.

کد خبر 1044670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha