لزوم پشتیبانی از نیروهای خلّاق هنری و تولیدات هنری در راستای تحقق شعار سال

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بر لزوم پشتیبانی از نیروهای خلاق هنری و توسعه تولیدات فرهنگی هنری خلاق در راستای تحقق شعار سال و رشد و توسعه کسب و کارها در این بخش تاکید کرد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه افتتاح سرای هنرمندان سفیدشهر گفت: یکی از مطالبات هنرمندان سفیدشهری نیاز به مکانی جهت انجام فعالیت ها و تشکیل نشست های هنری بود لذا با رایزنی های انجام شده و تلاش خودخوش هنرمندان یک باب ساختمان با همراهی امیر کرمانی خیر فرهنگی سفیدشهر  به این منظور اختصاص یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی کشور، افتتاح این مرکز هنری با هدف آماده سازی بستری مناسب برای کشف استعدادها و معرفی، تقویت و هماهنگی فعالیت های هنری یک فرصت و زیرساخت فرهنگی هنری محسوب می شود.

 

ضابطی خاطر نشان کرد: متولی اصلی فرهنگ و هنر، هنرمندان  هستند و تعامل این قشر فرهیخته با دستگاه ها و مدیران فرهنگی به ویژه تعامل دو سویه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری داشته باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: برای پیشرفت این مرکز باید تفکر و اندیشه داشت و این امر مستلزم ایده گرایی، نو گرایی و اتحاد خود هنرمندان و دوری از هر نوع اختلاف نظر است تا شاهد فعالیت های هدفمند و برنامه ریزی شده هنرمندان در چارچوب قانون باشیم.

 

ضابطی ابراز امیدواری کرد: تمامی هنرمندان شهر سفیدشهر اعم از گروه های نمایشی، هنرهای تجسمی، نقاشی و خوشنویسی با اخذ مجوزهای لازم و تحت نظارت این اداره در این مرکز با مسئولیت یکی از هنرمندان مورد تأیید شهر فعالیت کنند و در آینده ای نزدیک نیز با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر، شهرداری و هنرمندان فرهنگی شاهد ایجاد فرهنگسرای درخور شأن هنرمندان این شهر باشیم.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: شعار امسال ویژه شرکت های صنعتی و خدماتی و تولیدی نیست بلکه در عرصه فرهنگ و هنر با زمینه ‏سازی برای پشتیبانی از نیروهای خلاق هنری و توسعه تولیدات فرهنگی هنری و خلاق می توان به تحقق شعار سال و رشد و توسعه کسب و کارها در این بخش دست یافت.

 

ضابطی حضور خیرین فرهنگی هنری در توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی و هنری و جامعه هنری را ستودنی و باارزش خواند و از خیّر گرانقدر امیرکرمانی به عنوان نخستین خیّر فرهنگی هنری سفیدشهر به خاطر اهدای منزل خود و راه اندازی خانه هنرمندان تقدیر کرد./

کد خبر 1044681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha