مینودشت شهر بدون تصادف منجر به فوت در گلستان/ افزایش ۵۵ درصدی تصادفات در طرح نوروزی

مهاجر بسطامی گفت: در ترددهای درون شهری مینودشت به همت همکاران ما چهار سال هیچ تصادفی منجر فوت شاهد نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباس مهاجر بسطامی» صبح امروز(یکشنبه 22 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته 19 درصد تصادفات درون شهری در استان گلستان کاهش یافت ولی در تصادفات فوتی متاسفانه شاهد افزایش 6 درصدی بودیم.


رئیس پلیس راهور گلستان ادامه داد: همچنین در سال گذشته تصادفات جرحی 13 درصد کاهش داشته و در تصادفات خسارتی کاهش 20 درصدی را نسبت به سال 98 شاهد بودیم.

 

مهاجر بسطامی یادآور شد: در دهه 90 با وجود افزایش خودرو و شهرها و رانندگان نسبت به سنوات گذشته کاهش میزان تصادفات بودیم.

 

وی افزود:  متاسفانه در هفت شهرستان میزان تصادفات در سال گذشته  افزایش یافته بود و شهرستان مثل مینودشت نزدیک به چهار سال است که هیچ تصادفی منجر به فوت نشده است.

 

رئیس پلیس راهور گلستان ابراز داشت: عمده علت تصادفات عدم توجه به جلو 35 درصد، عدم رعایت حق تقدم 29 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه هشت درصد و تغییر مسیر و موانع بود و حرکت با دنده عقب و سایر عوامل از مهمترین دلایل تصادقات در سال 99 به شمار می رود.

 


مهاجر بسطامی متذکر شد: 9 درصد سرنشین و راننده خودرو، 53درصد راکب و ترک نشین موتور، 32 درصد عابران پیاده و 6 درصد راکب دوچرخه براثر تصادفات درون شهری سال گذشته فوت کردند.

 

وی تاکید کرد: 87 درصد از افرادی که در تصادفات مجروح شدند موتورسوار و یا عابر پیاده بودند و از ساعت 15 تا 24 شاهد بیشترین میزان تصادفات درون شهری در استان گلستان هستیم.

 


رئیس پلیس راهور گلستان ابراز داشت: 40 درصد از افراد مقصر در تصادفات رانندگان 15 تا30 ساله را شامل می شود و در موتورسیکلت سواران قانون گریزی بیشتری را شاهد هستیم.

 


مهاجر بسطامی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی شاهد رشد 55 درصدی تصادفات بودیم اما خوشبختانه در تصادفات فوتی 50 درصد کاهش داشتیم.

 

کد خبر 1044766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha