همه ارکان حکومت اسلامی باید در خدمت تبلیغ مهدویت باشد

امام جمعه شهر سوق با بیان اینکه در دولت اسلامی همه ارکان حکومت باید در خدمت تبلیغ اندیشه والای مهدویت باشد، افزود:امروز مهدویت از یک پروسه دینی به یک پروسه فرهنگی تبدیل شده و جزء فرهنگ ما محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام یوسف عمرانی نژاد، امام جمعه سوق امروز در اولین جلسه طرح شبکه تبلیغ با موضوع "مهدویت، انتظار و معنویت" که در دبیرستان حضرت مریم (س) این شهر برگزار شد، شناخت بن مایه های فکری خرافات و راه های مقابله فکری با آنها از بایسته های مبلغ مهدویت عنوان کرد.

 

عمرانی نژاد با بیان اینکه استمرار انقلاب اسلامی پایبندی به آرمان‌ های شهدا، امام راحل و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام در مقابل حق در دین اسلام گروه‌ های انحرافی را ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان پایه اصلی این انقلاب را هدف قرار داده ‌اند، اظهار داشت: آنها قصد دارند اساس و ریشه انقلاب را در نطفه خفه کنند؛ ولی تاکنون نتوانستند به این مقصود خود دست یابند و تنها گرد خود می ‌چرخند.

امام جمعه شهر سوق در ادامه، افزود: دشمنان اسلام در سال‌ های اخیر اقدام به انجام طرحی جهانی کرده ‌اند تا شرایط و امکانات لازم را برای از بین بردن مسئله مهدویت و خالی کردن اصول مهدویت از محتوای اصلی آن فراهم آورند.

وی، مهدویت را عامل اتحاد و همدلی مسلمانان خواند و بیان کرد: دشمنان در سال ‌های اخیر با ترفندهای مختلفی به دنبال ایجاد شبهه در بحث مهدویت به عنوان یکی از اصول اعتقادی مسلمان هستند.

عمرانی نژاد تصریح کرد: تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می ‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامی نباید تنها درحد مفاهیم انتزاعی باقی بماند.

این مسئول شهر سوق با اشاره به شبهات ایجاد شده در عرصه مهدویت از طرف دشمنان اسلام، عنوان کرد: مبلغان دینی باید با پاسخگویی به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمینه جهانی شدن فرهنگ مهدویت را فراهم کنند.

 

عمرانی نژاد گفت: انتظار ظهور حضرت بقیة الله (عج) روح امید ابتکار ،خلاقیت ، نوآوری را در بشر بوجود می آورد و آنان را از احساس پوچی و ناتوانی نجات می دهد.

وی به بعضی از فرقه ها که ادعای مهدویت می کنند اشاره کرد و اظهار داشت: فرقه ها در فضا و شرایطی خاص به وجود آمده اند و بستر تا مهیا نباشد کسی ادعا نمی کند؛ اگر اصلی وجود نداشته باشد، بدلی نیست.

وی خاطر نشان کرد: امکان ندارد دشمن بتواند مهدویت را از ما بگیرد؛ امروز مهدویت از یک پروسه دینی به یک پروسه فرهنگی تبدیل شده است و جزء فرهنگ ما شده است.

 

امام جمعه سوق در ادامه بیان کرد: ما باید ضمن افزایش معرفت و شناخت و تکمیل اطلاعات خود در زمینه مهدویت مبلغان خوبی در اقصی نقاط دنیا و در شهر خود باشیم و اجازه ندهیم که افراد سودجو و کوته فکر کوچک ترین جسارتی نسبت به موضوع مهدویت داشته باشند.

 

عمرانی ‌نژاد خطاب به دانش ‌آموزان دختر حاضر در این طرح، تاکید کرد: توصیه به شما دانش ‌آموزان دختر این است که به دلیل رسالت سنگینی که در آینده دارید باید بیشتر مراقبت کنید که از مسیر معنویت و انتظار فرج دور نمانید.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 104478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha