افزایش دو برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان در سال جاری

حسینی از افزایش دو برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در حوزه عمران و آبادانی روستاهای استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» ظهر امروز (یکشنبه 22 فروردین) در جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به نگاه وحیانی و آینده نگری امام راحل برای کمک به محرومان در زمینه تامین مسکن آنان که اولین نیاز زیستی انسان است، گفت: امام (ره) تنها بعد از ۲ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، با افتتاح حساب ۱۰۰، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مامور به تامین مسکن محرومان کردند و از مردم برای این امر حیاتی استمداد کردند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مردم و برای مردم است و کار در بنیاد مسکن از بامداد تا بامداد است، افزود: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خود می بالد که در خدمت مردم بویژه محرومان و نیازمندان بوده و هست و عمران و آبادانی روستاهای استان را برعهده دارد.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان دارای یک هزار روستا است، اظهارداشت: بنیاد مسکن استان برای تامین زیرساخت هایی همچون جوی و جدول و کانال برای دفع فاضلاب و آب های سطحی، زیرسازی و آسفالت معابر روستاها برای سهولت در تردد روستاییان، ایجاد پارک و فضای سبز برای استفاده کودکان و نوجوانان از این فضاها، پیاده رو سازی و جداره سازی با هدف زیبا سازی محیط روستاها و غیره ۷۶۱ روستا ورود کرده است.

 

حسینی از افزایش دو برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک هزار و 530 میلیارد تومان در حوزه عمران و آبادانی روستاهای استان هزینه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، متاسفانه ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد طبق سرشماری سال ۹۵ غیرمقاوم و ناایمن است که بنیاد مسکن که متولی تامین مسکن روستائیان است.

 

وی ادامه داد: کار مقاوم سازی ۸۲ هزار واحد مسکونی انجام داده شده که از این تعداد ۲۲ هزار واحد در سال های ۹۸ و ۹۹ احداث شده است.

 

حسینی گفت: بنیاد مسکن استان با شناسایی واحدهای ناایمن و غیر مقاوم، به سراغ مردم رفته و با پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۵ میلیون تومان و در صورت نیاز تامین کمک بلاعوض به ساخت مسکن روستائیان و حتی اهالی شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت بازویی برای تامین و مقاوم سازی واحدهای مسکونی مردم است.

 

وی با بیان اینکه ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای محرومین با مشارکت سازمان برنامه و بودجه در حال اجرا است، افزود: تا کنون دو هزار و 700  واحد آن مردم تحویل داده شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان صدور بیش از ۸۰ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری را از دیگر خدمات بنیاد مسکن استان دانست.

 

وی در پایان ترویج اهداف حضرت امام خمینی (ره) از افتتاح حساب ۱۰۰ و فرهنگ کمک به ساخت مسکن محرومین و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و اطلاع رسانی خدمات قابل ارائه به مردم در مجموعه بنیاد مسکن استان را از امامان جمعه و جماعات خواستار شد.

 

کد خبر 1044872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha