برداشت سالانه ۳ هزار تن پسته از اراضی کشاورزی آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: سالانه ۳ هزار تن پسته، ۴۰ کیلوگرم زعفران و ۲۰۰ تُن گل محمدی در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در حاشیه نشست کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مدیریت تغییر و اصلاح الگوهای کشت و رفع موانع و تقویت پشتیبانی‌ها، این شهرستان را به قطب تولید پسته، زعفران، گل‌محمدی و گیاهان دارویی در کشور تبدیل می‌کند.
 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود:  در شرایط بحران آبی، دانش‌بنیان کردن فعالیت ‌های بخش کشاورزی ضروری است و نباید از نقش مؤثر استارت‌ آپ‌ های کشاورزی و دامداری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی غافل شویم.



بایبوردی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، گفت: سیستم آبیاری نوین و تجمیعی در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۴ هزار هکتار اراضی تحت کشت این شهرستان اجرایی شده است.



فرماندار شهرستان آران و بیدگل میزان تولیدات بخش زراعت و باغبانی‌ها در این شهرستان را بیش از ۸۶ هزار تن خواند و خاطر نشان کرد: سالانه ۳ هزار تن پسته، ۴۰ کیلوگرم زعفران و ۲۰۰ تُن گل محمدی در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

 

 بایبوردی به مشکل تامین نهاده‌های دامی روستایی در شهرستان آران و بیدگل به دلیل عدم وجود آمارهای دقیق دام‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۱۲ هزار دام سنگین، ۷۰ هزار دام سبک و ۱۲۰۰ راس اسب ثبت شده است.



وی تقویت سرما‌یه‌گذاری پرورش شتر به عنوان یکی از راه‌های تامین کننده گوشت قرمز در این شهرستان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ۶۵ هزار قطعه پروانه تولید مرغ، ۴۲ واحد گوشتی تولید مرغ، ۱۶ واحد تخم‌گذار مرغ در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در هر هکتار گلخانه، اشتغال‌ زایی ۸ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود، افزود: هر هزار مترمربع راه‌اندازی گلخانه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان هزینه و سرمایه‌گذاری دارد.



بایبوردی به تقویت راه‌اندازی نهضت توسعه کشت گلخانه‌ها در شهرستان آران و بیدگل به‌خصوص در دو منطقه سفیدشهر و ابوزیدآباد اشاره کرد و گفت: مجوز تاسیس ۱۳ هکتار گلخانه در این شهرستان صادر شده و هم ‌اکنون نیز حدود ۱۳ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای فعال است و به کشت و زرع می‌ پردازد./

کد خبر 1044885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha