اعطای مجوز قرائت «حفص از عاصم» به استاد قرآن آران و بیدگلی

مدیر مجمع قاریان و حافظان حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از دریافت مجوز قرائت حفص از عاصم از سوی استاد قرآن آران و بیدگلی خبر داد.

«احمد سربند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: استاد و مدرس قرآنی مجمع قاریان و حافظان آستان هلال بن علی(ع) موفق به دریافت مجوز قرائت حفظ از عاصم از سوی شورای عالی قرآن کشور شد.

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس محمدهلال بن علی(ع) افزود: اعطای اجازه نامه قرائت دکتر «حسن احمدی زاده آرانی» از سوی استاد «امیرمحمد زاهدی» و پس از گذراندن دوره تخصصی اقراء و شرکت در آزمون های تخصصی دوره صورت گرفته است و دارندگان مجوز این قرائت می‌توانند در همه کشورهای اسلامی آموزش قرآن داشته باشند.

 

سربند با بیان اینکه تاکنون ۹۰ نفر در سطح کشور موفق به اخذ اجازه قرائت حفص از عاصم با نظارت شورای عالی قرآن کریم شده اند، افزود:  حسن احمدی زاده آرانی علاوه بر روایت حفص از عاصم، به قرائت قرآن بر طبق قرائت های چهارده گانه نیز اشراف دارد.

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال خاطر نشان کرد: این قاری ممتاز، از ۱۵سالگی فعالیت های قرآنی خود را در رشته قرائت قرآن در مجمع قاریان و حافظان هلال آغاز کرد و از کلاس های قرائت اساتیدی همچون محمود لطفی نیا، شاه میوه، تصویری، مهدی رحیمی و توحیدیان بهره مند شده است.

سربند افزود: این نخبه علمی و قرآنی عنوان نخست رشته قرائت بيست و سومين دوره‌ مسابقات سراسری قرآن دانشجويان كشور در سال ۱۳۸۷ ، رتبه دوم هفدهمين دوره مسابقات قرآن كريم اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رتبه نخست مسابقات قرآنی تلاوت و چندین رتبه استانی مسابقات اوقاف و امور خیریه را در کارنامه قرآنی خود دارد.

 

سربند افزود:  حسن احمدی زاده آرانی پیش از این در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۲ در محضر رهبر معظم انقلاب به ترتیل خوانی و در خردادماه سال ۱۳۹۷ در دیدار معظم له با اساتید و فرهیختگان دانشگاهی به تلاوت قرآن کریم پرداخته است.

 

سربند افزود: این نخبه علمی و قرآنی دارای مجوز شورای عالی قرآن برای تلاوت در رسانه ملی است و در چندین دوره آيين ملی جزء خوانی حرم هلال بن علی(ع) جزء خوانی قرآن کریم را به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما بر عهده داشته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: احمدی زاده آرانی دارای مدرك دكترا و عضو هیئت علمی گروه فلسفه و ادیان دانشگاه کاشان است و تاکنون مقالات و پژوهش های متعددی را در باب آموزش قرآن، فلسفه دین و به ویژه فلسفه اسلامی داشته است. تالیف کتاب «   اصول و ضوابط علم قرائات و علوم هفت گانه » ترجمه کتاب محمد الدسوقی، استاد دانشگاه الازهر مصر در حوزه آموزش قرآن، ترجمه و تصحیح فرهنگ «اصطلاحات کلیدی در فلسفه دین» نوشته «ریموند ون» از جمله آثار مکتوب حسن احمدی زاده است که از سوی انتشارات علمی فرهنگی به زیور طبع آراسته شده است.

 

دوره‌های تخصصی «اقراء»، حلقه اتصال قرائت قرآن کشورمان به سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات است که از سوی شورای عالی قرآن برگزار می شود و اساتیدی که صاحب اجازه می شوند، تحت اشراف شورای عالی قرآن، می‌توانند به قراء و حفاظ ذی صلاح اجازه قرائت بدهند.

 

روایت حفص از عاصم، قرائت‌ عامه است که قرائت همه صحابه بوده و همواره در زمان پیامبر (ص) و پس از رحلت ایشان تاکنون به عنوان متن قرآن شناخته شده و قرائات مختلف با آن سنجیده شده‌اند. قرائت حفص از ‌عاصم یک قرائت شیعی ناب و خالص است.

کد خبر 1044888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha