آذین بندی مسجدالاقصی در استقبال از ماه مبارک رمضان

عملیات ضد عفونی و شست و شوی مسجدالاقصی به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان در حال انجام و رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شبکه رایه الاعلامیه»، اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: کارهای لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی در حال انجام است و طی روزهای آینده به پایان می رسد.

 

عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی در این باره گفت: امسال برای نخستین بار است که در سایه کرونا درهای مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان گشوده می شود.

 

وی افزود: به همین منظور اداره اوقاف اسلامی قدس اقدام به ضد عفونی بخش های مسقوف مسجدالاقصی کرده است و سایه بان ها را نیز نصب کرده است تا نمازگزاران را از گرما حفظ کنند.

 

وی تاکید کرد: حیاط و سرویس ها بهداشتی نیز شسته و ضد عفونی شده اند و بعد از هر نماز نیز بخش های سرپوشیده مسجد ضد عفونی می شود و بخش نظافت نیز اقدام به ضد عفونی و نظافت صحن های مسجدالاقصی می کند.

 

عمر الکسوانی همچنین اظهار کرد: جمعی از افراد داوطلب نیز با اداره اوقاف اسلامی قدس برای  نظافت حیاط ها، قبور و راه های منتهی به مسجدالاقصی کمک می کنند و این اقدام سالیانه در حال انجام است و نیروهای داوطلب اعم از زن و مرد نقش مهمی در خدمت رسانی به نمازگزاران روزه دار دارند.

 

نیروهای داوطلب و تیم امداد رسانی مسجدالاقصی گردهمایی ای را به همین منظور برگزار کرده و ورود نمازگزاران را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی کنترل می کنند و کادر پزشکی نیز برای کمک های میدانی در مسجدالاقصی حضور خواهند داشت.

کد خبر 1044911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha