نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند

موسوی گفت: نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی باید با وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنها برای کاهش مشکلات معیشت، مسکن، شغل، درمان و ... مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 22فروردین) در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک روز هنر انقلاب اسلامی گفت: شهید «سید مرتضی آوینی» چهار سال  پس از پایان جنگ و در حین مستندسازی برای دفاع مقدس به شهادت رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تا زمان شهادت وی کسی نمی‌دانست که سازنده «روایت فتح»، شهید آوینی است و این گمنامی تا زمان شهادت از درس‌هایی است که به ما داد.

وی با تسلیت شهادت امیرسپهبد «علی صیاد شیرازی» بیان کرد: این شهید بزرگوار از فرماندهان بزرگ و بی‌بدیل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی بود و پس از جنگ نیز تجارب ارزشمند خود را برای تحکیم و تثبیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به کار برد.

موسوی با اشاره به شروع بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و نزدیک شدن به انتخابات بیان کرد: تبلیغات با رعایت قانون از حقوق اولیه داوطلبان شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات عادلانه و رقابتی که حقوق همه داوطلبان در آن رعایت شده باشد از الزامات انتخابات سالم است و داوطلبان حق دارند به عملکرد شورا و شهرداری کنونی نقد داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: اما نقد داوطلبان و حامیان آنها از شهرداری و شورای اسلامی پنجم باید منصفانه و عادلانه باشد.

وی با اشاره به سیل 98 شیراز گفت: از همان لحظه اول، شورای اسلامی شهر شیراز به این موضوع ورود جدی داشت و با تشکیل 2 بررسی مقصرین حادثه و نظارت بر روند امداد رسانی را دنبال کرد.

موسوی ادامه داد: در اجرای دستور مقام قضایی و به منظور کاهش آلام قربانیان و آسیب دیدگان طی مصوبه ای شهرداری را مکلف کردیم ظرف یک هفته لایحه پرداخت دیه جان باختگان را تقدیم شورا کند لایحه مصوب و مبلغ دیه در 17 دی 98 به حساب دادگستری واریز شد.

وی با اشاره به اظهارات 2 نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی همزمان با بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این نمایندگان می توانستند مطالب خود را قبلا و یا در فرصت دیگری به شهردار و یا شورای اسلای شهر شیراز منتقل کنند.

موسوی افزود: هر 2 نماینده در این شهر به عنوان فرماندار و شهردار مسئولیت داشته اند و با فرآیند انجام فعالیت در حوزه مدیریت شهری آشنا هستند و امکان ارزیابی عملکرد و مقایسه هر 2 دوره شهرداری و شورای سابق و فعلی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود نمایندگان مردم که سوگند یاد کرده اند با آرامش و سعه صدر نظرات خود را بیان کنند و از جاده انصاف خارج نشوند و عصبانیت یا توهین دور از شان نمایندگان است.

موسوی تصریح کرد: موضوع نظارت شورا که یکی از نمایندگان مدعی شده به دلیل یکدست بودن شورا، نظارت بر شهردار ضعیف است، خوشبختانه آمار، ارقام، مصوبات شورا، ایجاد اداره نظارت و ارزیابی عملکرد شورای شهر، اخذ گزارش منظم عملکرد شهرداری در اجرای پروژه ها و مصوبات، پیش بینی احکام نظارتی در بوجه سالیانه، تصویب شاخص های کمی، سامانه شفافیت و ... گویای تمام اقدامات است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مصوبات تعارض منافع برگزاری جلسات شورا به صورت علنی به ویژه در سالهای سوم و چهارم و پخش زنده آن برای عموم شهروندان، رای گیری الکترونیکی و علنی و ... نیز دفاعیات خوبی از عملکرد شورای اسلامی پنجم شیراز به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بدترین نوع تبعیض، تبعیض در اجرای قانون است که در جامعه کنونی به شدت شاهد آن هستیم و در به کارگیری نیروی انسانی، بررسی صلاحیت ها، پرونده های تخلفات، انعقاد قراردادها، اخذ مجوزها و ... به راحتی قابل مقایسه است.

موسوی تصریح کرد: به موجب قانون اساسی، مجلس تنها مرجع قانونگذاری برای اداره کشور در تمام زمینه هاست و در قانون فصلی به حقوق ملت اختصاص داده شده که در این فصل حقوق مختلف مردم از جمله معیشت، مسکن، شغل، درمان، تامین اجتماعی، فعالیت سیاسی و اجتماعی پیش بینی و از وظایف دولت است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس می دانند که مردم با مشکلات شدید، به ویژه در اقتصاد و معیشت و شغل روبه رو هستند و از آنها انتظار می رود، گزارش اقدامات خود را در این یک سال فعالیت خود در این زمینه به مردم ارائه کنید.

موسوی اضافه کرد: مردم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای حل مشکلات شهری انتخاب نکرده اند بلکه برای حل مشکلات کلان کشور و ملی به آنها رای داده اند.

 وی تصریح کرد: این نمایندگان باید با اجرای وظایف نمایندگی و وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنها برای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند تا کشور بتواند از این شرایط سخت عبور کند و در قضاوت های خود انصاف را رعایت کنند.

کد خبر 1044942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha