استان مرکزی بیش از ۱۰۵ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

پوراسماعیل گفت: استان مرکزی بیش از ۱۰۵ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «ابراهیم پوراسماعیل» با اشاره به برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در جمع خبرنگاران گفت: در امتداد برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی و استمرار اقداماتی که در کنگره شهدای استان انجام شد اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در دستور کار قرار گرفته است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی، افزود: با توجه به استقبال خوب دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی از این جشنواره پیش بینی یک اقدام بزرگ در حوزه شهدای دانشجو را در سطح ملی خواهیم داشت.

 

وی ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه در انقلاب اسلامی، نقش بسیج دانشجویی در دفاع مقدس را از جمله محورهای موضوعی اولین جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز دانست.

 

این مقام مسئول به بخش های این جشنواره اشاره کرد و گفت: ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، موسیقی،شعر و عکس از بخش های این جشنواره است.

 

پوراسماعیل با اشاره به اینکه دهم اردیبهشت ماه سالجاری آخرین مهلت ارسال آثار، به این جشنواره است، بیان کرد: یکم الی سیزدهم خرداد ماه سالجاری آیین اختتامیه استانی و هفته پایانی خرداد ماه سالجاری نیز آیین رونمایی از فراخوان ملی جشنواره خواهد بود.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی  ادامه داد: علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار و یا کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره واقع در اراک، میدان امام خمینی(ره) ، شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک، معاونت فرهنگی مراجعه و یا با شماره تلفن ۹_ ۰۸۶۳۴۱۳۲۴۵۱ تماس حاصل فرمایند.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: علاقمندان همچنین می توانند آثار خود را به شماره ۰۹۱۸۶۴۲۹۸۵۰ در پیام رسان های ایتا و تلگرام ارسال کنند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی، شناخت و معرفی الگوهای کامل به نسل جوان را مهمترین نیاز جامعه امروز دانست و افزود:  این یک مسئله و رسالت سنگینی است که باید به آن توجه ویژه شده و به درستی انجام شود.

 

وی شهدا را  کامل ترین و جامعترین الگو برای نسل جوان، دانست و ادامه داد: این الگو  امروز در اختیار ما است و باید هنر بهرمندی از آن را داشته باشیم و این دلیر مردان را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

کد خبر 1044969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha