ماه رمضان فرصت طلایی توبه/لزوم توجه به امام عصر(عج) در ماه رمضان

حجت الاسلام اسلامی گفت: ماه ضیافت الهی برای بهره معنوی و تقرب به خداوند است و مهم‌ترین موضوع در استقبال از این ماه مبارک، توبه کردن و بازگشت به سوی خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اما بیم آن می‌‏رود که روزه به عادتی بی‌‏روح و شعایر آن به سنت‏هایی سرگرم کننده بدل و ماه رمضان از همۀ معانی اصیلی‌اش تهی شده باشد. با نگاهی سریع در می‌‏یابیم که این مشکل، یعنی مشکل و مسئلۀ روزه و رمضان، مسئلۀ همه عبادات و همۀ مناسبت‌‏هاست. این آفت به همۀ عبادات و ایام راه یافته و اماکن مقدس و شعایر دینی و همۀ آموزه‏های آسمانی را در برگرفته است.

آیا نقش راهبری دین در هدایت آدمی به آخر رسیده است؟ و به آیین‏‌ها و خاطرات و تجمل بدل شده است؟ یا اینکه اساساً آموزه‏های دینی برای تخدیر آدمی آمده‏اند و از آنجا که سختی‌ها فرا گیریند این آموزه‏‌ها نیز همۀ زندگی آدمی را فرا گرفته‏اند. آیا اکنون که آدمی بر بسیاری از مشکلات و سختی‌‏‌هایش چیره گشته، باید از نقش دین بکاهیم؟

بنابراین گزارش حجت الاسلام «محمدهادی اسلامی»؛ مدرس دانشگاه تهران و دانش پژوه دکتری مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در گفتگوی خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ با اشاره به شناخت و کسب معرفت بیشتر پیرامون منزلت و جایگاه ماه مبارک رمضان گفت: ماه ضیافت الهی برای بهره معنوی و تقرب به خداوند است و مهم‌ترین موضوع در استقبال از این ماه مبارک، توبه کردن و بازگشت به سوی خداوند متعال است. (فرصتی برای آمرزیده شدن).ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای تقرّب هر انسانی به خداوند است.

وی افزود: در قرآن کریم اشاره شده است که لیله القدردر ماه رمضان قرار گرفته و این شب برتر از هزار ماه است و همین امر دلالت بر برتری ماه مبارک رمضان بر ماه‌های دیگر دارد. (زمان تقدیر مقدرات الهی)

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در آستانه ماه رمضان و در آخرین خطبه نماز جمعه ماه شعبان که فرمودند مردم بدانید که این ماه همراه با برکت و رحمت است و برترین ماه‌ها است، ‌افزود: با توجه به این سخنان متوجه خواهیم شد که خداوند متعال یک فرصت استثنایی به هر فرد داده که اگر این فرصت را از دست بدهد، قطعا زیان خواهد کرد.در این ماه ازگناه دوری می‌کنیم و به فطرت پاک خود برمی‌گردیم و به همین دلیل عید ماه رمضان را عید فطر نامیده‌اند.

حجت الاسلام اسلامی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر پرداختن به واجبات است؛ از جمله خواندن نمازهای قضاشده، ادای حق‌الناس، طلبیدن حلالیت و همچنین دوری ‌کردن از گناه.در مورد حکمت روزه خداوند در قرآن کریم فرموده‌اند: که ما روزه را به شما واجب کرده‌ایم که به تقوا برسید.

وی افزود: توجّه و توسّل به ساحت مقدّس و مبارک امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، و دعا برای تعجیل در ظهور آن حضرت از توصیه های مهمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در پایان از همه عزیزان التماس دعا دارم، و خواهشمندم در حق هم دعا کنیم؛ زیرا در روایات هم سفارش شده که برای همدیگر دعا کنید و این به اجابت نزدیکتر است.

کد خبر 1045095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha