بیماران کرونایی به سرعت در گلستان افزایش می یابد/ ویروس انگلیسی قدرت سرایت بالایی دارد

جعفری گفت: به سرعت کرونا در سطح استان در حال افزایش است و عدم رعایت مردم زمینه ساز این مسئله شده است.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سال گذشته شرایطی داشتیم که 6 شهرستان یا بیشتر در وضعیت قرمز قرار داشت ولی نکته حائز اهمیت این است که در مدت چهار روز در حالی که تنها دو شهرستان نارنجی داشتیم به این وضعیت رسیدیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: نمودارها و شرایط کرونای سال گذشته در استان گلستان نشان می دهد که قدرت سرایت این بیماری افزایش یافته است.

 

جعفری بیان کرد: به سرعت کرونا در سطح استان در حال افزایش است و عدم رعایت مردم زمینه ساز این مسئله شده است.

 

وی بابیان اینکه همچنین ماهیت ویروس جهش یافته به گونه ای است که قدرت سرایت بالایی دارد، ابراز داشت: از همه بیماران کرونایی در سطح استان تست کرونای انگلیسی را نمی گیریم و تنها در ابتدا به منظور شناسایی این ویروس در سطح شهرهای کشور انجام می شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: وقتی در استان گلستان عنوان می شود 10 بیمار کرونایی انگلیسی وجود دارد یعنی قطعا ده ها برابر این افراد به این ویروس در استان مبتلا هستند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قدرت سرایت ویروس انگلیسی بالا است افراد بیشتری در استان به کرونا مبتلا می شوند و این مهم باعث افزایش تلفات و مرگ و میر بیماران بر اثر کرونا می شود.

 

کد خبر 1045118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha