صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها در هیئت های اجرایی پایان یافت

مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهری در هیئت‌های اجرایی پایان یافت و صورت جلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برای بررسی به هیئت‌های نظارت ارسال شد.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری؛ پس ‌از 29 روز بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهری در هیئت اجرایی، روز گذشته اطلاعات مربوط به 409 داوطلب شوراهای اسلامی شهری شهرستان کرمان به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شد تا روند احراز صلاحیت ایشان ادامه پیدا کند.

 

 


علی بابائی، فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان کرمان با بیان مطلب فوق افزود: از مجموع 429 داوطلب عضویت در 13 شورای اسلامی شهری شهرستان کرمان تا امروز 20 نفر با حضور در فرمانداری انصراف خود را از حضور در رقابت‌ انتخابات شورای اسلامی اعلام کردند و از 409 نفر باقیمانده صلاحیت 28 نفرشان در هیئت اجرایی شهرستان کرمان تأئید نشد لذا براساس زمان‌بندی انتخابات صورت جلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برای بررسی و اعلام نظر به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ارجاع شد.

 

 

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت دوهفته فرصت دارند صلاحیت داوطلبان را بررسی و نتایج را به هیئت اجرایی فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام کنند؛ افزود: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها روز هشتم اردیبهشت ماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و پس‌از آن هر داوطلبی که به نتیجه احراز صلاحیت خود معترض باشد می‌تواند اعتراض خود را برای رسیدگی به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تحویل دهد.

 


رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان کرمان در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی روستایی نیز گفت: روز گذشته آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی بود که در ۶ بخش شهرستان کرمان مجموعاً هزار و ۲۴۱  نفر ثبت‌نام کردند.

 


وی افزود: 152 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان کرمان شرایط تشکیل شورای اسلامی روستایی را دارند و در مجموع 486 نفر با رأی مردم عضو شوراهای اسلامی روستایی خواهد شد.

 


فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی روستاهای بیش از هزار و ۵۰۰  نفر جمعیت، 5 نفر و روستاهای با جمعیت کمتر،  3 نفر عضو اصلی خواهند داشت که در شهرستان کرمان 15 روستا جمعیتی بالای هزار و ۵۰۰ نفر دارد.

 

کد خبر 1045124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha