ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سال گذشته در مجموعه امداد خوزستان

شیبه با بیان اینکه سال گذشته امداد خوزستان با پرداخت ۶ هزار و ۶۰۰ وام اشتغالزایی به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی توانسته ۱۴ هزار شغل را ایجاد کند گفت: برنامه‌ریزی ما برای سال ۱۴۰۰، ایجاد ۱۵ هزار شغل جدید با مبلغ تسهیلات ۴۸۰ میلیارد تومان است.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص بحث اشتغالزایی مددجویان امداد در سال 99 اظهار کرد: بر اساس برنامه سال 99، 10 هزار و 797 شغل به ازای هر نفر مددجو برای خوزستان تعیین شده بود که خوشبختانه توانستیم 10 هزار و 923 شغل ایجاد و در مجموع 101 درصد برنامه را محقق کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه در این برنامه در سال 99 نسبت به سال 98، 40 درصد رشد داشتیم افزود: در مجموع امداد خوزستان در سال گذشته بیش از 15 هزار شغل ایجاد کرده که چهار هزار و 300 شغل به صورت غیرمستقیم و مابقی به صورت مستقیم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مبحث راهبری شغلی تعهد ما سه هزار و 500 طرح بود که یک هزار و 200 طرح اجرا و 33 درصد کار محقق شد اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در امداد انجام می‌شد و مددجویان مقداری با آن ناآشنا بودند.

 

شیبه تصریح کرد: افرادی که به زنجیره ارزش واقف هستند از طریق تسهیلاتی که به مددجویان ارائه می‌شود، راهبران هم مواد اولیه را در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و هم آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند و پس از تولید و ایجاد محصول، راهبر با قیمت عادلانه و منصفانه همان جنس را از مددجو خریداری و به بازارهای مربوطه ارسال می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث کاریابی نیز در امداد خوزستان از یک هزار و 377 طرح مورد نظر، یک هزار و 300 طرح معادل 94 درصد برنامه محقق شد عنوان کرد: در بحث کاریابی افرادی که صاحب شغل هستند همچون شرکت‌ها، کارگاه‌ها و سایر دستگاه‌هایی که بخواهند از مددجویان امداد استفاده کنند امداد به آنها به عنوان نیروی کار بسته‌های تشویقی در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خاطر نشان کرد: این بسته‌های تشویقی شامل تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بحث بیمه‌های تامین اجتماعی است که پس از اخذ قرارداد بین کارفرما و مددجو به مدت سه سال این تسهیلات در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع کمیته امداد خوزستان با پرداخت 6 هزار و 600 وام اشتغالزایی به ارزش 262 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توانسته 14 هزار شغل را ایجاد کند یاد آور شد: برنامه‌ریزی ما برای سال 1400 در بخش اشتغال، ایجاد 15 هزار شغل جدید با مبلغ تسهیلات 480 میلیارد تومان است.

 

کد خبر 1045189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha