نشاط فرهنگی در جامعه  با نوع نگاه هنرمندان به مسایل در حوزه فرهنگ سازی گره خورده است

آقازاده گفت: نشاط فرهنگی در جامعه با نوع نگاه هنرمندان به مسایل در حوزه فرهنگ سازی گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید«علی آقازاده» امروز دوشنبه (23 فروردین) در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه هنری استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: حوزه هنری نهادی فرهنگی و یکی از متولیان اصیل هنر انقلاب اسلامی است.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به وظایف این نهاد و اهمیت فعالیت های فرهنگی افزود: حوزه هنری باید با کمک هنرمندان از تمام ظرفیت خود برای تشریح و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی استفاده کند.

 

وی بر حمایت بیش از پیش از هنرمندان این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: شاخصه هنر انقلابی تعهد به اخلاق و آرمان‌های شهدا است و این مهم باید در جامعه نهادینه شود.

 

این مقام ارشد استان انقلاب اسلامی را سرمایه‌ گرانبها برای ملت ایران دانست و گفت: مهمترین شاخصه هنر انقلابی تعهد به اخلاق و آرمان‌های نظام اسلامی، امام راحل و شهدا است و همه ما باید در این راستا کوشا باشیم.

 

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان گفت: هنرمندان در خط مقدم سنگر فرهنگی کشور قرار دارند و باید با تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی در برابر این توطئه ها ایستادگی کنند.

آقازاده ادامه داد: پویایی فکری، نشاط فرهنگی و ایجاد و تقویت پیوست‌های اجرایی و فرهنگی، با نوع نگاه هنرمندان به مسایل در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گره خورده است.

 

وی ضمن تاکید بر اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی بیان کرد: زبان هنر بهترین زبان برای تبیین مسائل است و هنرمندان باید با مطالعه مستمر و بهبود بینش مذهبی و اعتقادی، با زبان هنر پیام و ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را در جامعه گسترش دهند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محتوای تولیدی فاخر و اثرگذار، هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی می کند، بیان کرد: هنرمندان باید خود را مسلح به سلاح ایمان کرده و ارزش های دینی و فرهنگی را در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان ترویج دهند.

 

استاندار استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه واگذاری ساختمان سابق پزشکی قانونی به حوزه هنری حدود یک‌سال و نیم زمان برد، گفت: این نهاد انقلابی نیز توانست کاربری بنای مذکور را با کمترین هزینه  هنری کند که جای تقدیر دارد.

 

آقازاده با بیان اینکه ساختمان جدید حوزه هنری از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است، افزود:این مجموعه باید محل رفت و آمد تمامی هنرمندان استان باشد و  گام‌های بلندی در راستای استعدادیابی هنری در این مکان برداشته شود.

کد خبر 1045192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha