روند  افزایشی ویروس کرونای انگلیسی در گلستان نگران کننده است

صداقت گفت: روند رو به افزایش ویروس کرونای انگلیسی نگران کننده است و اگر شدت بیماری به همین میزان باشد ممکن است روند ارائه خدمات به بیماران نیز با مشکل مواجه شود

«سید مهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تقریباً در دو هفته اخیر شاهد صعود بسیار سریع کرونا در کشور بودیم که استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

 

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: در دوره های قبل روند صعودی کووید19 مرحله به مرحله در استان های مختلف افزایش می یافت اما در این مرحله تمامی استان ها روند صعودی کرونا را تجربه کردند.

 

 

وی تصریح کرد: متأسفانه شلوغی های در آستانه عید نوروز و حضور مردم در بازارها روند صعودی کرونا را شدت بخشید، از طرفی کرونای انگلیسی قابلیت سرایت بالایی دارد و شانس ابتلای جوانان به این نوع ویروس افزایش یافته است.

 

 

صداقت بیان کرد: روند رو به افزایش ویروس کرونای انگلیسی نگران کننده است و اگر شدت بیماری به همین میزان باشد ممکن است روند ارائه خدمات به بیماران نیز با مشکل مواجه شود لذا رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.

 

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان یادآور شد: شستشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مراکز تجمعی باید سرلوحه کار تمامی مردم به ویژه جوانان باشد تا از انتشار بیشتر ویروس کرونا به ویژه کرونای انگلیسی پرهیز شود.

 

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً برنامه واکسیناسیون منجر به کنترل ویروس کرونا خواهد شد اما پیش بینی ها نشان می دهد این ویروس فعلا وجود داشته باشد و مانند واکسن آنفولانزا هر سال نیاز به تکرار داشته باشد.

کد خبر 1045258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha