۷میلیارد تومان برای لایه روبی زهکش های دهلران هزینه شد

مدیر امور آب شهرستان دهلران گفت: برای لایه روبی زهکش های شهرستان دهلران ۷میلیار تومان از محل اعتبارت سیل هزینه شده است.

«محمدباقر مرادی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: این میزان اعتبار برای لایه روبی بیش از60کیلومتر از 316کیلومتر زهکش های بخش دشت عباس هزینه شده است.

 

وی با شاره به سهم ایلام از عقبه سد کرخه گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های  مستمر مدیر عامل خوشبختانه امسال برای کشت تابستانه ۳۷۰ میلیون متر مکعب اختصاص یافته و با مدیریت صحیح آن حدود ۴۰ میلیون متر مکعب ذخیره کرده ایم.

 

مرادی یادآور شد: با تامین آب مورد نیاز کشاورزان منطقه دشت عباس از عقبه سد کرخه بیش از 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  از این ظرفیت بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه دو سد در شهرستان دهلران وجود دارد، گفت:  خوشبختانه سد مخزنی شهدای محرم ( دویرج) در حال حاضر 165میلین متر مکعب ذخیره آب دارد و سد میمه نیز با با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

 

مرادی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این سد میمه  ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده اس، ابراز کرد: با برنامه ریزی و تسریع در عملیات اجرایی ظرف ۲ سال و نیم آینده سد آبگیری خواهد شد و مردم و کشاورزان از نعمت آن برخوردار خواهند شد.

 

مدیر امور آب شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: سد مخزنی میمه از نوع خاکی با هسته رسی به طول تاج ۱۳۵۰متر و ارتفاع ۶۸ متر و حجم مخزن ۷۵ میلیون متر مکعب برای تنظیم ۶۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی در طول سال است.

 

کد خبر 1045430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha