ثبت نخستین موقوفه سال نو در سردشت

شمسی گفت: به همت خیّران این شهرستان ۲ وقف جدید در قالب سه ملک در سال ۱۴۰۰ به ارزش هشت میلیارد ریال ثبت شد.

«رحمان شمسی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: به همت خیّران این شهرستان ۲ وقف جدید در قالب سه ملک در سال ۱۴۰۰ به ارزش هشت میلیارد ریال ثبت شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت افزود: این وقف ها شامل عرصه و اعیان یک باب ساختمان مسکونی منفعتی به مساحت ۱۹۰ متر مربع و یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ متر مربع است که با نیت پرداخت حقوق امام جماعت و هزینه های ضروری مسجد روستا در مجموع به ارزش سه میلیارد ریال توسط خیرنیک اندیش "حسن خوشوقت" وقف شد.

وی تصریح کرد: همچنین اعیانی یک باب ساختمان به مساحت ۱۹۰ متر مربع با نیت کاربری مسجد به ارزش پنج میلیارد ریال نیز توسط خیّر "لطیف حسینی" وقف شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت بیان کرد: این ۲ موقوفه که نخستین وقف‌های جدید در سال جاری ۱۴۰۰ است در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان ثبت شده است.

شمسی ادامه داد: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات دیگر حوزه ها همچون اشتغالزایی، بهداشت، آموزش و قرآنی نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب نیاز است که باید به‌روزرسانی وقف متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

وی  اظهار کرد: شهرستان مرزی سردشت دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است

کد خبر 1045605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha