ثبت نام بیش از ۱۰۰ داوطلب در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: برای شرکت در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که امسال به صورت مجازی برگزار می شود.

«حسن رضوانی» با اشاره به اینکه اینکه نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با توجه به شرایط کرونایی سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: ثبت نام از علاقمندان در دی‌ماه 1399  انجام شد و قرار بود آزمون در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود.

 

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج افزود: نوزدهمین‌ دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه آزمونی شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (سه رشته) و گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) برگزار می‌شود.


 

رضوانی گفت: شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این آزمون قرآنی است.

 

وی افزود: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.

 

رضوانی اظهارکرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از اهدافی است که برای این آزمون در نظر گرفته است.

 

کد خبر 1045626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha