برگزاری نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال «حنانه» در شمال استان اصفهان

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محراب عشق شهرستان آران و بیدگل از آغاز جشنواره هنرهای دیجیتال «حنانه» در چهار رشته خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ فروردین ماه است و نتایج آثار راه یافته به مرحله نهایی ۱۷ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

«امیرحسین عنایتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال «حنانه» ویژه شهرستان های شمال استان اصفهان شامل کاشان، آران و بیدگل اردستان و نطنز در چهار رشته فیلم کوتاه، فیلم موبایلی، انیمیشن و عکس برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محراب عشق آران و بیدگل افزود: این جشنواره با هدف تقویت هنر دیجیتال در راستای اهداف متعالی اخلاقی و دینی، پرورش استعدادها و ظرفیت های هنری در حوزه فرهنگی اجتماعی و مذهبی و تولید محتوای آموزنده و مفید در قالب های اجتماعی، خانوادگی و فردی طراحی شده است.

 

عنایتی تصریح کرد: محورهای جشنواره شامل سلامت معنوی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق فردی و اجتماعی ، آداب شهروندی، حیوانات و محیط زیست و آزاد است و علاقه مندان می توانند در هر یک از محورها آثار خود را ارسال کنند.

 

وی افزود: این جشنواره با همکاری و حمایت موسسه سردار شهید حسین صیادیان، کانون فرهنگی هنری محراب عشق ستاد نماز جمعه ، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزار می شود و با توجه به اینکه محورهای جشنواره نوعا در زمینه اخلاق ایرانی اسلامی می باشد، آثار دریافت شده در شب های ماه مبارک رمضان، اکران عمومی خواهند داشت.

 

دبیر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال «حنانه» در خصوص شرایط پذیرش آثار علاقه مندان گفت: ارسال آثار به صورت فایل دیجیتال و از طریق بارگذاری در تگلرام و یا واتس اپ دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۳۰۵۲۶۴۹۹۰ خواهد بود و دبیرخانه از پذیرش آثار بر روی دیسک و یا به هر صورتی غیر از بارگذاری اینترنتی معذور است.

 

امیر حسین عنایتی خاطر نشان کرد: در بخش فیلم و انیمیشن، حداکثر حجم فایل ارسالی قابل پذیرش یک گیگابایت در مدت حداکثر ۵ دقیقه می باشد و دبیرخانه از پذیرش فایل هایی بالا تر از این میزان معذور است. آثار باید در یکی از قطع های DV / HDV / HD full و در ابعاد ۱۶:۹ باشد و ارسال حداقل ۳ عکس از پشت صحنه و یا مراحل تولید اثر به همراه خلاصه داستان الزامی است.

 

این فعال فرهنگی تصریح کرد: در بخش عکس تصاویر باید دارای حداقل ۱۲۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰ مگابایت باشد. عکس های ارسالی نباید دارای امضای عکاس ، پاسپارتو ، حاشیه ، تاریخ ، واترمارک ، لوگو یا هر نشانه تصویری باشد و بلافاصله بعد از بارگذاری ، اطلاعات مربوطه مانند مکان و زمان عکس برداری در زیر همان عکس درج شود. ویرایش عکس در حد اصلاح نور، رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه ای وارد نکند.

 

عنایتی افزود: دبیرخانه حق استفاده از آثار را (همراه با ذکر نام صاحب اثر و نشان جشنواره) جهت آرشیو و نمایش مجدد در فضای مجازی و حقیقی را دارد.

 

دبیر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال «حنانه» ادامه داد: از بین آثار راه یافته به هر بخش طبق آرای مردمی یک اثر به عنوان برگزیده و یک اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی می شود. ضمنا به تمامی راه یافتگان هر بخش به مرحله نهایی جشنواره، گواهی شرکت درجشنواره اعطا می شود.

 

عنایتی افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه پس از دریافت برای هیات انتخاب به نمایش گذاشته می شود و پس از بررسی های لازم آثار انتخابی به جشنواره راه پیدا می کنند.

 

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۳۱ فروردین ماه اعلام کرد و افزود: نتایج آثار راه یافته به مرحله نهایی ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

حنانه نام ستونی است در مسجد النبی که حضرت رسول (ص) هنگام وعظ و خطابه به این ستون تکیه می زدند. نقل است بعد از تدارک منبر، این ستون در فراغ حضرت ناله بسیار کرد./

 

کد خبر 1045627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha