۴۱ ذخیره گاه جنگلی در حنوب کرمان شناسایی و ثبت شد

رضا سنجری گفت: در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند جنگلی، ۴۱ ذخیر گاه جنگلی در محدوده ۷ شهرستان جنوب کرمان شناسایی و ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲۴ فروردین معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از پروژه جنگل کاری با بذر آب برده و ذخیرگاه جنگلی گزوئیه دلفارد بازدید کرد.



«رضا سنجری» در حاشیه این بازدید، گفت: در راستای اهداف جهش عملکردی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و طرح ۹ در ۹۹ و نیز براساس ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی کشور و ماده ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه های جنگلی و مرتعی ۴۱ ذخیره گاه جنگلی در محدوده ۷ شهرستان جنوبی کرمان در سال ۹۹ شناسایی و ثبت شد.



معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: مساحت این ذخیره‌گاه ها را ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: گونه های موجود در این ذخیره گاهها عمدتا شامل درختان جنگلی بادام کوهی، ارس، داز، کهور ایرانی و غیره است.


وی با اشاره به اینکه از سال های گذشته نیز یکهزار و ۴۸۳ هکتار ذخیره گاه جنگلی در شهرستان های جنوب کرمان وجود داشته است افزود: محدوده ذخیره‌گاه های جدید نیز پس از بررسی و تایید در کمیته فنی در روزنامه های محلی آگهی و ابلاغ عمومی شد.


سنجری با بیان این مطلب که این روند در سال جاری برای ذخیره گاهای جنگلی و مرتعی و گیاهان دارویی ادامه دارد، اظهار کرد: اجرای عملیات اصلاحی و بهداشتی، قرق، نهالکاری و بذرکاری، ایجاد آتش بر و جلوگیری از حریق از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از ذخیره گاه های ارزشمند جنگلی است.


وی در خاتمه عنوان کرد: گونه های جنگلی از ظرفیت های ارزشمند حیات بشری و نمادی کهن از سرمایه های طبیعی به شمار می روند، از دامداران، مرتعداران، گروه های مردمی، تشکل ها و سمن های زیست محیطی خواست در حفاظت و توسعه این ذخیره گاه با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.


گفتنی است؛ در این بازدید امیری و درینی روسای ادارات امور بیابان و جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز حضور داشتند.

کد خبر 1045672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha