رمضان ماه تقرب به خدا و بخشش گناهان

حجت الاسلام سید رضی شکوری گفت: رمضان ماه تقرب به خدا، دستگیری از نیازمندان و بخشش گناهان است .

«حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری» در گفتگو با خبرنگار شبستان از ارومیه، گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا در سطح دنیا و کشور و قرمز شدن وضعیت کرونایی اکثر شهرها، همه برنامه های اجتماعی و مذهبی را تحت تاثیر قرار داده است و نمازهای جمعه و جماعت برگزار نمی شود.

امام جمعه خوی افزود: مردم باید در ماه مبارک رمضان، اعمال مخصوص رمضان را انفرادی در خانه های خود برگزار نمایند و در شب های قدر اگر مسئولین بهداشتی اجازه دهند اعمال شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود .

وی به آثار و برکات ماه رمضان اشاره کرد و گفت: رسول خدا می فرماید: «اگر مردم ارزش روزه داری را بدانند آرزو می کنند که تمام ماه های سال رمضان بود».

این مسئول ادامه داد: مسلمانان باید قدر روزها، خصوصا شب های قدر را بدانند و با انجام اعمال خیر، قرائت ادعیه مخصوص  و توبه به درگاه خدا و ترک گناهان مورد بخشش خداوند قرار گیرند .

امام جمعه خوی تاکید کرد: باید مراقب اعمال خود باشیم که یک وقت ماه رمضان تمام شود و تازه متوجه بشویم که نتوانسته ایم از فیوضات ماه رمضان بهره برده و نتوانیم گناهان خود را در درگاه خداوند به مرتبه بخشش برسانیم .
 

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تقرب بخدا، بخشش گناهان و دستگیری از نیازمندان، یاد آخرت، اخلاص در عمل، قرائت قرآن و عمل به دستورات آن است و اگر کسی بخواهد واقعا مورد بخشش خدا قرار بگیرد اول باید حق الناسی که به گردن دارد تسویه نماید تا خداوند گناهان حق الهی را هم مورد بخشش قرار دهد .

سید رضی شکوری خطاب به کسانی که به هر دلیلی نمی توانند روزه بگیرند، گفت: رعایت فضای معنوی ماه مبارک رمضان یک وظیفه شرعی و اخلاقی است و کسی حق ندارد با روزه خواری آشکار و علنی در معابر عمومی جو مذهبی جامعه را خراب نماید .

وی تاکید کرد: تمامی متولیان امر یعنی دادگستری، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیگر نهادهای مربوطه با روزه خواران علنی در جامعه شدیدا برخورد قانونی خواهند نمود .

کد خبر 1045695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha